Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva (CROSBI ID 525360)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Matijević, Milan Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva // Prema kvalitetnoj školi: 5. Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije (zbornik radova) / Hicela Ivon (ur.). Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor - Ogranak Split i Filozofski fakultet u Splitu, 2006. str. 21-29-x

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva

Sažetak – U mnogim pedagoškim tekstovima pojavljuju se podaci o tome koliko učenik može upamtiti od onoga što čuje ili vidi, što čuje i vidi, što samostalno uradi itd. Uglavnom nitko ne spominje odakle su podaci (obično iskazani u postocima) koji iskazuju tu efikasnost učenja. Zbog znanstvene korektnosti valjalo bi, uz navođenje tih podataka, isticati da je među prvima takve procjene objavljivao američki pedagog Edgar Dale, od 1946. godine do kraja života (1985. godine). Teorija pod nazivom „ stožac iskustva“ imala je dosta utjecaja na didaktičare koji su pokušavali objasniti kriterije za izbor nastavnih medija ili didaktička pravila za dizajn nastave odnosno dizajn procesa učenja. Uz pokušaje sistematizacije spoznaja o izboru nastavnih medija uvijek je teško ne spomenuti i veliko ime iz povijeesti didaktike Jana Amosa Komenskog i njegovo „ zlatno pravilo“ o zornosti u nastavi. Kao opći zaključak svih teorija o učenju i nastavi može se istaknuti preporuka da nisu knjige i učiteljeve riječi najvažniji niti najefikasniji nastavni mediji ili izvori znanja za učenike. Nisu to čak niti najsuvremeniji računalni programi uz najsuvremeniju tehniku za vizualnu prezentaciju. U prvi plan izlaze neposredna iskustva učenika, napose iskustva u izvornoj stvarnosti (što podrazumijeva i razne vidove socijalnog učenja) te iskustva s konkretnim materijalima.

izbor medija; nastavni mediji; Edgar Dale; stožac iskustva; multimedij

nije evidentirano

engleski

Selection of the instructional media and didactical strategies in the light of the Dale's con of experience

nije evidentirano

Instructional media; Edgar Dale; Dale's Cone of Experience; Multimedia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-29-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prema kvalitetnoj školi: 5. Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije (zbornik radova)

Hicela Ivon

Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor - Ogranak Split i Filozofski fakultet u Splitu

Podaci o skupu

Prema kvalitetnoj školi - 5. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije

predavanje

16.11.2006-18.11.2006

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija