Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće (CROSBI ID 129942)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Palekčić, Marko K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće // Napredak (Zagreb), 146 (1999), 4; 446-458-x

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće

Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u pedagogiji : teorijsko-metodologijska, sadržajno-predmetna i didaktička tematizacija. Ovisno o stajalištu promatranja ili teorijskoj poziciji, autor je identificirao više načina znanstvenog govora o tijelu: materijalno, odnosno fizičko tijelo ( njem. der Koerper) ; fenomenologijsko ili osjećajno tijelo (njem. der Leib) ; socijalno ili konvencionalno tijelo ; bioenergetsko tijelo i tijelo kao obrazac tumačenj (svijeta i kosmosa). Ukazivanje na temeljne razlike u značenjima izmedju pojmova der Koerper i der Leib u njemačkom jeziku koji označavaju ljudsko tijelo, odnosno tjelesnost (njem. die Leiblichkeit) predstavlja, po autoru, ishodišno stajalište za znanstvenu tematizaciju tjelesnosti uopće. U radu se navode i razlozi i utjecaji "nestanka" i "povratka" tijela i tjelesnosti u pedagogiji uopće i u didaktici posebice. Ukazuje se i na kompatibilnost izmedju različitih modela odgojno-obrazovne prakse i odredjenih koncepata o tijelu. Slijedi sadržajno-predmetna tematizacija tjelesnosti u pedagogiji, kao i ukazivanje na značenje (potisnute) tjelesnosti za pedagošku i nastavnu praksu. Tematizacija tjelesnosti u znanosti uopće i u pedagogiji posebice može, po mišljenju autora, voditi ka izgradnji nove paradigme za treće tisućljeće.

tijelo (Leib; Koerper); tjelesnost; fizičko tijelo; osjećajno tijelo; socijalno tijelo; bioenergetsko tijelo; tijelo kao obrazac tumačenja

nije evidentirano

engleski

Toward Thematic Approach TO the Corporeal In Pedagogy. A Paradigm foe the third millenieum

nije evidentirano

( body; corporeal; physical boy; sensetive body; social or conventional body; bioenergetic body; body as a pattern of intrepretation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

146 (4)

1999.

446-458-x

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija