Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja (CROSBI ID 525868)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Palekčić, Marko Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.). Rijeka, 2001. str. 64-80

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja

U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima.

teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja ; promjena polazišta u istraživanjima ; specifikum didaktičke spoznaje

nije evidentirano

engleski

Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research

nije evidentirano

Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research ; specific phenomena of didactic cognition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

64-80.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers

Rosić, Vladimir

Rijeka:

953-6104-37-7

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja

ostalo

27.04.2001-28.04.2001

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija