Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja (CROSBI ID 525868)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko
hrvatski
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja
U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima.
teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja ; promjena polazišta u istraživanjima ; specifikum didaktičke spoznaje
nije evidentirano
engleski
Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research
nije evidentirano
Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research ; specific phenomena of didactic cognition
nije evidentirano
Podaci o prilogu
64-80.
2001.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers
Rosić, Vladimir
Rijeka:
953-6104-37-7
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja
ostalo
27.04.2001-28.04.2001
Opatija, Hrvatska