Pedagoški takt : fundamentalni pedagoški pojam (CROSBI ID 525869)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko
hrvatski
Pedagoški takt : fundamentalni pedagoški pojam
U radu se ukazuje na suvremenost i aktualnost Herbartovog pojma “ pedagoški takt” , polazeći od njegovog stava da od razvijenosti pedagoškog takta ovisi da li će neko postati dobar ili loš nastavnik. Navode se i neki uzroci zanemarenosti ovog pojma u suvremenoj pedagogiji. Uporedjivanje pojma pedagoški takt s rezultatima empirijskih istraživanjia kompetencija ili profesionalnog znanja nastavnika vodi autora do teze da se pedagoški takt ne može izravno izvesti iz ovih kompetencija. Pedagoški takt je holistički fenomen tj. nešto više od njegovih pojedinačnih sastavnica : takt kao suštinska odlika, umijeće, kompetencija nastavnika. Takt bi se, tako pojmljen, mogao odrediti kao holistička (obrazovana) pedagoška svijest i držanje, koji ima neka obilježja čula. Slično pedagoškom taktu - takt u duhovnim znanostima je i način spoznavanja (metoda) i način bivstvovanja (držanje). Pedagoški takt je izvorna znanstvena i istraživačka paradigma u pedagogiji. Na kraju se ukazuje na medjuzavisan odnos izmedju različitih shvaćanja kompetencija nastavnika, odnosno pedagoškog takta i modela obrazovanja nastavnika. Razvijenost takta kod sveučilišnih profesora jedan je od uvjeta poticanja pedagoškog takta kod budućih nastavnika Autor zastupa stajalište da je ne samo pedagško djelovanje nastavnika, nego da su u svojoj biti i odgoj, pedagogija i posebice didaktika strukturirani kao takt.
pedagoški takt-fundamentalni pedagoški pojam ; kompetencije nastavnika ; pedagogija i didaktika ; modeli obrazovanja nastavnika.
nije evidentirano
engleski
Pedagogical Tact : Fundamental Pedagogical Concept
nije evidentirano
Pedagogical Tact -Fundamental Pedagogical Concept ; pedagogy and didactics ; models of teachres' education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
116-125.
1999.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = The Teacher as a Contributor to Quality in Education : collection of scientific papers
Rosić, Vladimir
Rijeka:
953-6104-15-6
Podaci o skupu
2. Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
ostalo
25.03.1999-26.03.1999
Rijeka, Hrvatska