Posebne jezične teškoće - uzrok školskom neuspjehu? (CROSBI ID 83793)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Banek, Ljiljana
hrvatski
Posebne jezične teškoće - uzrok školskom neuspjehu?
Mnogobrojni primjeri pokazuju da postoji skupina djece s teškoćama učenja uprkos urednog intelektualnog i spoznajnog razvoja. Ponekad je tome uzrok u posebnim jezičnim teškoćama prisutnim u djeteta. Na uzorku od 64 učenika drugog razreda osnovne škole od kojih je 30 učenika sa slabijim školskim uspjehom (ocjene 1, 2, 3) i 30 učenika s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, primijenili smo zadatke za ispitivanjejezičnih sposobnosti (morfosintakse, pragmatike, te procjenu artikulacije. Osnovna pretpostavka bila je da postoji statistički značajna razlika između dviju skupina učenika na primjenjenim zadacima, te da postoji povezanost između slabijeg školskog uspjeha u početnom školovanju i jezičnih teškoća. Metodama statističke obrade naše su predpostavke potvrđene na zadacima za ispitivanje morfosintakse i pragmatike (skupina vrlo dobrih i odličnih učenika postiže znatno bolje rezultate), dok u odnosu na artikulacijurazlike između skupina nisu statistički značajne.
posebne jezične teškoće; metajezik; morfosintaksa; pragmatika; teškoće učenja
nije evidentirano
engleski
Specific language impairment- cause of school's deficit?
nije evidentirano
Specific language impairment; metalanguage; mophosyntacs; pragmatic
nije evidentirano