Doprinos analizi naprezanja u tankim pločama u nelinearnom području (CROSBI ID 346550)

Pustaić, Dragan Doprinos analizi naprezanja u tankim pločama u nelinearnom području / Alfirević, Ivo ; Štok, Boris (mentor); Štok, Boris (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 1990

Pustaić, Dragan

Alfirević, Ivo ; Štok, Boris

Štok, Boris

Doprinos analizi naprezanja u tankim pločama u nelinearnom području

U radu je dan prikaz osnovnih diferencijalnih jednadžbi za analizu elasto-plastičnog kontinuuma. Navedene su osnovne konstitucijske jednadžbe teorije tečenja i teorije malih elastoplastičnih deformacija te kriteriji plastičnog tečenja za izotropne materijale. Također je predstavljena osnovna inkrementalna formulacija metode konačnih elemenata za analizu elastoplastičnog kontinuuma. Izvedeni su izrazi potrebni za formiranje matrice elastoplastičnosti. Dan je pregled numeričkih metoda za rješavanje nelinearnih problema mehanike kontinuuma. Izložene su teorijske osnove inkrementalno-iteracijskih metoda. Numerička istraživanja polja pomaka i polja naprezanja vršena su na tankim pločama s različitim oblicima diskontinuitete. To je ploča s kružnim otvorom, ploča s eliptičnim otvorom te ploča s pukotinom. Prikazane su osnovne jednadžbe teorije elastičnosti u kompleksnom izražavanju kao i metode konformnog preslikavanja. Izveden je izraz za Airyjevu funkciju naprezanja u kompleksnom obliku, a određena je i veza između Airyjeve funkcije naprezanja i Westergaardove kompleksne funkcije Z(z). Navedene su transformirane Kolosovljeve formule za pomake i naprezanja u kompleksnoj ravnini. Provedena je elastična i elastoplastična analiza polja naprezanja i polja pomaka u pločama s pukotinama.Elastoplastična analiza zasnivala se na Dugdaleovom modelu. Također je analizirana ploča s kružnim otvorom, primjenom funkcija kompleksne varijable i konformnog preslikavanja. Osnovna ideja sastoji se u tome da se područje ploče izvan plastične zone konformno preslika na domenu izvan jediničnog kruga u zeta-ravnini.

Elasto-plastični kontinuum; teorija tečenja; deformacijska teorija plastičnosti; metoda konačnih elemenata; inkrementalno-iteracijske metode; ploča s kružnim i eliptičnim otvorom te s pukotinom; teorija funkcija kompleksne varijable; konformno preslikavanj

Disertacija je imala mentora i komentora. Komentor je bio Prof. dr. sc. Boris Štok s Fakultete za strojništvo iz Ljubljane, Slovenija. Tema je obranjena pred peteročlanim povjerenstvom u sastavu: Prof. dr. sc. Ivo Alfirević, mentor ; Akademik prof. dr. sc. Stjepan Jecić ; Akademik prof. dr. sc. Ivo Senjanović ; prof. dr. sc. Boris Štok, komentor ; prof. dr. sc. Ivan Heidl, član.

Contribution to Stress Analysis in the Thin Plates in Non-Linear Range

Elastic-Plastic Continuum; Flow Theory; Deformation Theory of Plasticity; Finite Element Method; Incremental-iterative Methods; Plate with Circular and Elliptical Hole and with a Crack; Theory of Functions of a Complex Variable; Conformal Mapping

253

14.09.1990.

Fakultet strojarstva i brodogradnje