Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Šimunić, Želimir ; Dolanjski, Ana Elastomerni ležajevi / Linarić, Zdravko (ur.). Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. 271..

Šimunić, Želimir ; Dolanjski, Ana

Linarić, Zdravko

Elastomerni ležajevi

U udžbeniku se obrađuju elastomerni ležajevi koji se primjenjuju u graditeljstvu. Udžbenik se sastoji od osam poglavlja. U uvodnom dijelu opisano je stanje razvoja i temeljne pretpostavke za uspješnu primjenu elastomernih ležajeva. U drugom poglavlju analiziraju se svojstva elastomernih materijala s posebnim osvrtom na viskoelastična svojstva i odgovarajuće podloge za računske modele. Trećim poglavljem obuhvaćeni su razni tipovi elastomernih ležajeva s osnovnim podacima o karakteristikama pojedinih vrsta ležajeva. U četvrtom poglavlju daju se teorijske podloge za projektiranje ležajeva za razne vrste opterećenja te uvjeti za projektiranje prema europskim normama. Dijelovi koji opisuju dugotrajna i dinamička opterećenja, a koji nisu definirani normama, nastali su na temelju vlastitih ispitivanja i ispitivanja drugih autora. Petim poglavljem obuhvaćeni su postupci i primjeri projektiranja elastomernih ležajeva koji su ugrađeni u različite vrste konstrukcija, kao što su industrijska postrojenja, mostovi i zgrade. Posebna je pozornost posvećena dinamičkim opterećenjima i potresnoj izolaciji građevina. U šestom poglavlju prikazuju se uvjeti proizvodnje, ocjena sukladnosti u skladu s europskim normama i kontrole koje se provode tijekom i nakon proizvodnje elastomernih ležajeva. U sedmom i osmom poglavlju obrađeni su ugradnja, nadzor i održavanje elastomernih ležajeva te su dani primjeri ugrađenih ležajeva na mostu.

elastomerni materijali; svojstva; tipovi elastomernih ležajeva; projektiranje; potresna izolacija; ocjena sukladnosti; kontrola proizvodnje; ugradnja; održavanje

Elastomeric bearings

elastomeric materials; properties; types of elastomeric bearings; design; seismic isolation; conformity evaluation; production control; installation; maintenance