Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problem reduciranosti osnovnog skupa u istraživanjima javnog mnijenja tehnikom telefonskog anketiranja (CROSBI ID 83932)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lamza Posavec, Vesna Problem reduciranosti osnovnog skupa u istraživanjima javnog mnijenja tehnikom telefonskog anketiranja // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 8 (1999),

Podaci o odgovornosti

Lamza Posavec, Vesna

hrvatski

Problem reduciranosti osnovnog skupa u istraživanjima javnog mnijenja tehnikom telefonskog anketiranja

U radu je analiziran mogući utjecaj reduciranosti osnovnoga na valjanost istraživanja javnoga mnijenja provedenih tehnikom telefonskog anketiranja. Rezultati analize ponajprije pokazuju da su, u našim uvjetima, imatelji telefona u prosjeku obrazovaniji, višeg imovinskog statusa i znatno zainteresiraniji za politička zbivanja nego osobe bez telefona, a na razini političkih stavova značajno kritičniji prema općoj društvenoj situaciji, vladajućoj stranci i vlasti u cjelini. Ipak, sukladno rezultatima provedenih analiza, na razini sadašnje pokrivenosti domaćinstava telefonskim priključcima, ove razlike ne bi trebale značajnije umanjiti valjanost rezultata telefonskih anketa u odnosu prema rezultatima terenskih istraživanja javnoga mnijenja, osobito nakon uobičajenih postupaka ponderiranja rezultata koji se primjenjuju za korekciju reprezentativnosti realiziranih uzoraka istraživanja. No budući da, osim reduciranosti osnovnoga skupa, tehnika telefonskog anketiranja ima i nekih drugih nedostataka u odnosu prema terenskoj anketi, ali ima i nekih nesumnjivih prednosti, tek bi komparativna analiza valjanosti rezultata terenskih i telefonskih istraživanja mogla pokazati koliko je telefonska anketa, u našim uvjetima, doista upotrebljiva tehnika istraživanja javnoga mnijenja.

telefonska anketa; javno mnijenje; metodologija istraživanja

nije evidentirano

engleski

The problems of noncoverage bias in telephone surveys of public opinion

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8

1999.

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost