Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja (CROSBI ID 527766)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja // COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE / Babić, Nada (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 303-308-x

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja

Sažetak – Studij za učitelje primarnog obrazovanja u većini europskih zemalja organizira se na sveučilištima. Sveučilišni studij podrazumijeva i stjecanje određenih znanstvenih kompetencija. Budući da se učiteljska profesija prirodno povezuje s odgojnim znanostima, učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja trebaju upoznati posebnosti metodologije istraživanja odgoja i obrazovanja. To je razlog da je i na svim učiteljskim studijima u Hrvatskoj uveden jedan ili više kolegija koji omogućuju stjecanje znanstvenih kompetencija. To ne znači da i drugi kolegiji ne trebaju imati istaknutu znanstvenu dimenziju, odnosno da ne trebaju pridonijeti i uvođenju u znanstvenu metodologiju. Ovo se posebno odnosi na metodike nastave u području primarnog obrazovanja, budući se radi o specifičnom interdisciplinarnom znanstvenom području. Uz ovo je također važno istaknuti da na hrvatskim sveučilištima znanstvenici iz drugih područja rijetko ili nikad ne istražuju područje poučavanja i učenja u primarnom obrazovanju. Autor zaključuje da je zadaća svih sveučilišnih nastavnika koji izvode nastavu na studiju za učitelje primarnog obrazovanje (napose onih koji se bave pedagoškim, psihološkim i metodičkim kolegijima) pridonijeti i uvođenju studenata u usvajanje znanstvenih kompetencija, uz upoznavanje svih posebnosti koje obilježavaju određeno metodičko ili znanstveno područje (npr. elementarna nastava matematike, .metodika ranog učenja materinskog i stranih jezika, metodika nastave prirode i društva, kineziološka metodika, te metodika glazbene i metodika likovne kulture). Osim stjecanja znanstvenih kompetencija na preddiplomskom i diplomskom studiju učiteljicama i učiteljima primarnog obrazovanja treba omogućiti i znanstveno usavršavanje u području odgojnih znanosti te metodika koje znanstveno proučavaju odgoj i obrazovanje na stupnju primarnog obrazovanja prema ISCED-u.

znanost; znanstvene kompetence; učitelj; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Science-Related Competences of Primary Education Teachers

nije evidentirano

science; science-related competences; teacher; primary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

303-308-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE

Babić, Nada

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-11-3

Podaci o skupu

Competences and Teacher Competence

predavanje

18.04.2007-19.04.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija