Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija (CROSBI ID 528711)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jadrijević-Mladar Takač, Milena Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija // Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja &#8211 ; Kurikulum u visokom obrazovanju, HOC, Bjelolasica, 3.-4. srpanj 2007.. Zagreb: AZVO, 2007

Podaci o odgovornosti

Jadrijević-Mladar Takač, Milena

hrvatski

Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija

Izazovi uvjetovani brzim tehnološkim napretkom suvremene farmacije, globalizacija, širenje znanja, promjene u načinu prijenosa i primjeni stečenih znanja, imperativ usvajanja novih znanstvenih spoznaja u cilju poboljšanja zdravlja pučanstva obrazovanjem suvremenih zdravstvenih stručnjaka, dovele su su do uvođenja novih nastavnih disciplina i proširenje 4-godišnjeg studija farmacije na 4, 5 godine koji se provodio od 2002/03. Suvremene potrebe tržišta znanja i s tim povezana nužnost stalnog osuvremenjavanja studijskih sadržaja, promjene težišta farmaceutske djelatnosti od priprave lijeka k savjetodavnoj ulozi magistara farmacije, sve veći broj bezreceptnih lijekova (OTC) i naglašena potreba društva za farmaceutskim stručnim kompetencijama, krajem 2003. su rezultirale prijavom međunarodnog TEMPUS JEP-18028-2003 projekta ‘ New Pharmacy Curricula – Development and Implementation’ . Projekt je odobren 2004., a članice konzorcija su Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta u Londonu, Fakultet za farmaciju i biomolekulske znanosti Sveučilišta u Brightonu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta Navarra, te njihove suradne ustanove i kliničko-bolničke nastavne baze. Razvoju međusveučilišne suradnje fakulteta u međunarodnim okvirima pogodovala je samostalnost Hrvatske i otvorenost prema međunarodnoj zajednici, orijentacija i spremnost hrvatskog državnog vrha u pridruživanju Europskoj Uniji, potpisani međunarodni sporazumi, uključujući i potpisivanje Bolonjske deklaracije 2001., Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju RH (2003., 2004.), reorganizacija sustava, ustroj nacionalnih agencija (AZVO) i drugih tijela, i s tim u svezi stremljenja i promjene u akademskoj zajednici, veća mobilnost studenata i nastavnika, te uključivanje u svjetske međunarodne farmaceutske stručne i znanstvene udruge. Već poduzeti koraci i projektne aktivnosti za osuvremenjivanje studijskog programa uklopljene su, prilagođene i prema potrebi nadograđene za potrebe kreiranja i prijavu novog studijskog programa farmacije u reformi 2004./05. koja se odvijela na nacionalnoj razini s ciljem prilagodbe visokim standardima obrazovanja u Europskoj uniji, a u skladu s Bolonjskim procesom i potrebama razvoja struke. Pri kreiranju programa vodilo se računa o razvoju specifičnih farmaceutskih kompetencija i vještina koje diplomirani magistri farmacije trebaju steći tijekom studija: kritičko i racionalno promišljanje, rješavanje problema, procjenu istraživanja, stručnost i usvajanje etičkih principa struke. Na novom nastavnom programu intenzivno se radilo godinu dana, ako se izuzme vrijeme utrošeno u pripremu i prijavu Tempus projekta. Dopusnicom dobivenom u lipnju 2005. odobren je integrirani studij farmacije u tajanju od pet godina (300 ECTS). Po ovom programu nastava se od akad. god. 2006/07. provodi u prva četiri semestra, dok u ostalima, od 5. do 9. semestra, po prijašnjem studijskom programu (270 ECTS). Petogodišnjim programom uvedeni su novi obvezni i brojni izborni predmeti, primjenjene nove nastavne tehnologije i metodologije, a gdje je bilo moguće provedena i organizacija modularne nastave, te podučavanje i usvajanje znanja metodologijom rješavanja problema (Problem Based Learning, PBL). Uvedena je stručna praksa od 1. do 5. godine studija i drugi predmeti koji se izravno nadovezuju na farmaceutsku praksu. Većom ponudom izbornih predmeta, mogućnošću izbora modula u 5. godini studija omogućena je bolja profiliranost studenata i njihova izobrazba za specifična okruženja farmaceutske prakse (javno ljekarništvo, industrijsku farmaciju, kliničku farmaciju, znanstveni-istraživački rad u istraživanju i razvoju novih lijekova, i sl.). Također su razvijeni studentski mentorski sustav i mentorski sustav suradnika iz prakse za potrebe provedbe Stručne prakse i Farmaceutske skrbi. Novim ustrojem Fakulteta osnovan je Centar za primijenjenu farmaciju za provedbu aktivnosti Tempus projekta, za potrebe izvedbe nastave novih predmeta koji se nadovezuju na farmaceutsku praksu, a djeluje i kao centar za suradnju sa stručnim farmaceutskim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, te studentskim organizacijama. TEMPUS projekt je odigrao ključnu ulogu u razvoju i implementaciji novog studijskog programa farmacije, te obzirom na razinu provedenih aktivnosti koje su premašile zacrtane planove otvorio brojne mogućnosti za daljnju suradnju članica Konzorcija. Postignuti glavni ciljevi Projekta mogu se ukratko sažeti u: • oblikovanje diplomskog nastavnog programa studija farmacije (uvedeni neophodni nastavni farmaceutski sadržaji, primijenjen novi način podučavanja i učenja, PBL, modularna nastava, uvođenje E-učenja uspostavom Black Board sustava i dr.) • osposobljavanje nastavnika na fakultetima članica Konzorcija za nove predmete i suradnika za istraživanja u novim područjima zdravstvene skrbi u farmaciji • razvoj sustava suradnika iz prakse i njihovo uključivanje u nastavni proces stručnih predmeta • uspostavljanje logističke potpore i pomoć u izvedbi nastave iz Farmakoterapije u 9. semestralnom programu – nastava na FBF prvi put izvedena na engleskom jeziku • razvoj tješnje suradnja s međunarodnim institucijama i udrugama, te nacionalnim strukovnim udrugama (HFD, HLJK) u postizanju zajedničkih ciljeva • razvoj istraživanja u području farmakovigilancije s Agencijom za lijekove i medicinske proizvode RH • sudelovanje na skupovima s rezultatima istraživanja (PSWC 2007 Amsterdam, FIP 2007 Peking) • prijava znanstvenog projekta 'Implementacija i razvoj farmaceutske skrbi u Republici Hrvatskoj', kroz koji će se ako bude odobren, nastaviti znanstveno-istraživačka suradnja članova TEMPUS Konzorcija • uključivanjenje studenata u istraživanja u okviru projekta • sudjelovanje na studentskim međunarodnim Ljetnim školama (Obonjan 2005., Zadar 2006., 2007.) • suorganizacija Europskog studentskog kongresa o budućnosti farmacije (PharmaCon 2007, ‘ ’ New Technologies and Trends in Pharmacy, Pharmaceutical Industry and Education’ ’ , Dubrovnik, 22.-27. 05. 2007.) Pri izradi studijskog programa uzete su u obzir EU direktive (85/432/EEC, 85/434/EEC, 85/584/EEC i 90/658/EEC) i drugi akti koji se odnose na visoko obrazovanje u farmaciji, te preporuke i smjernice međunarodnih farmaceutskih udruga: Stajalište Europske udruge farmaceutskih fakulteta (EAFP) o statusu sveučilišnog obrazovanja i usmjeravanju farmaceutskog obrazovanja prema farmaceutskoj skrbi, Preporuka o farmaceutskom obrazovanju Međunarodne farmaceutske federacije (FIP), te Farmaceutske grupacije Europske unije (PGEU). Poduzeti navedeni koraci bili su uvjetovani zahtjevima i u skladu s reformom visokog obrazovanja, s farmaceutskim javnozdravstvenim prioritetima i zadaćama, te potrebom za izgradnjom novih partnerskih odnosa. Strategijski pravci djelovanja odnosili su se na integraciju diplomskog nastavnog programa s farmaceutskom praksom, na razvoj vještina farmaceutske skrbi, razvoj obrazovanja i istraživanja koji vode k poboljšanju ishoda u sustavu zdravstva i zdravstvenoj skrbi. Jedini zahtjev Bolonje koji nije ispunjen, odnosi se na uvođenje stručne prakse u diplomski okvir programa u trajanju od najmanje šest mjeseci, što nije bilo moguće realizirati zbog kratkoće vremena za reformu, te postojećih i važećih zakonskih odredbi u sustavu zdravstva RH. Interno i eksterno vrednovanje programa tijekom njegove provedbe pridonijet će većoj kvaliteti i usklađenosti s ciljem postizanja pozitivne međunarodne evaluacije i akreditacije studijskog programa farmacije. Izlaganjem će biti obuhvaćene sljedeće cjeline: 1.Uvod 2.Prepostavke razvoja studijskog programa - poticajni i ograničavajući čimbenici 3.TEPUS JEP-18028-2003 – potpora razvoju i implementaciji programa, usklađivanje nacionalnih potreba i mogućnosti s europskim, prijenos EU iskustava, razlike u pristupu 4.Rad na kreiranju programa - razvoj logističkih pretpostavki, usaglašavanje stavova, savladavanje prepreka, problemi i rješenja 5.Implementacija programa – rok pripreme od dopusnice do početka nastave, prostorna ograničenja, nastavna rješenja, otpori, vrednovanje programa i održavanje razine kvalitete izvedbe, refleksije na odluke nadležnih institucija 6.Zaključci i elementi za raspravu

kurikulum; farmaceutski nastavni program; TEMPUS JEP-18028-2003

Prezentacija: www.azvo.hr

engleski

New Pharmacy Curricula - Development and Implementation

nije evidentirano

Curriculum; pharmacy curriculum; TEMPUS JEP-18028-2003

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja &#8211 ; Kurikulum u visokom obrazovanju, HOC, Bjelolasica, 3.-4. srpanj 2007.

Zagreb: AZVO

Podaci o skupu

Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja &#8211 ; Kurikulum u visokom obrazovanju

pozvano predavanje

03.07.2007-04.07.2007

HOC Bjelolasica, Hrvatska

Povezanost rada

Farmacija