Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teorijski okvir sukonstrukcije kurikuluma ranog odgoja (CROSBI ID 34368)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Miljak, Arjana Teorijski okvir sukonstrukcije kurikuluma ranog odgoja // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 177-215-x

Podaci o odgovornosti

Miljak, Arjana

hrvatski

Teorijski okvir sukonstrukcije kurikuluma ranog odgoja

Rad je podijeljen u tri cjeline. U uvodnom dijelu raspravlja o razlozima koji su utjecali na drugačiji pristup koncipiranju kurikuluma. Sukonstrukcijski pristup znači zajedničko građenje - tvorbu kurikuluma na osnovi istraživanja odgojne prakse, suočeni s konkretnim problemima, ljudima u ustanovi i u okruženju. Raspravlja se i o rezultatima reforme kurikuluma u Engleskoj koji su takvi da izazivaju vrlo kontraverzne interpretacije. Zatim se u prvom dijelu rada izlaže i raspravlja o nekim modelima kurikuluma ranog odgoja u svijetu. Raspravlja se o Reggio pedagogiji u kojoj ne postoji gotov, unaprijed određen kurikulum nego ga razvija, stvara svaka ustanova ponaosob na osnovi istraživanja odgojne prakse. Zatim se izlaže kurikulum ranog odgoja u Švedskoj koji predstavlja samo teorijski okvir za gradnju individualnog kurikuluma. Te Whariki kurikulum u Novom Zelandu specifičan je po svojoj koncepciji multikulturnosti, a sama riječ na maorskom znači "prostirka od rogozine" koju zajednički pletu djeca, odgajatelji i roditelji. Kurikulum u Sloveniji predstavlja prijelazni model između ranijih pristupa zvanih odgojno-obrazovni programi i novijih zvanih kurikulum s većom tendencijom na onom prvom, te model koji nudi Srbija pod nazivom: Osnove programa predškolskog odgoja za djecu od tri godine do polaska u školu. Zanimljivo je istaknuti da taj program nudi na izbor predškolskim ustanovama dvije koncepcije, potpuno različite, jednu otvorenu (model A) i drugu vrlo strukturiranu (model B). U drugom se dijelu rada raspravlja o prijedlogu teorijskog okvira za gradnju, sukonstrukciju našeg kurikuluma ranog odgoja. U radu se razlikuje kurikulum u širem smislu i u užem smislu. Pod kurikulumom u širem smislu podrazumijeva se briga društva za svoje najmlađe građane pretočena u zakonske i podzakonske akte. Primjerice Zakon o predškolskom odgoju, Osnove pedagoškog standarda koji se nije mijenjao od 1983. i dr. Pod kurikulumom u užem smislu podrazumijeva se jedna otvorena teorijska koncepcija koju bi gradila svaka ustanova, uvažavajući svoje uvjete, kulturu u užem i širem smislu, osobnost svojih polaznika - djece i stručnih kadrova. Kurikulum ovako shvaćen utemeljivao bi se na humanističkim načelima i demokratskim vrijednostima zajedničkim svim ustanovama odgoja i obrazovanja, na hrvatskoj tradiciji i kulturi, zalagao bi se za pluralizam koncepcija itd. Socijalni konstruktivizam i sociokulturna teorija je podloga na kojoj se gradi, sukonstruira kurikulum ranog odgoja o čemu se izlaže u trećem dijelu ovog rada. S obzirom na dob djece, nema posebnih sadržaja koji bi se trebali obrađivati, već se polazi od stajališta da cjelokupni pristup ustroju ustanova, okruženju u njima, posebice socijalnom i kulturnom, valja posvetiti punu pozornost jer oni imaju izrazito odgojno djelovanje, više nego službeni kurikulum. U okviru ove problematike raspravlja se o organizaciji koja bi trebala biti u skladu s ljudskom (dječjom) prirodom, a kad stvarate takve organizacije onda stvarate organizacije koje uče.

dječji vrtić, kurikulum, odgojno-obrazovni program, predškolski odgoj, rani odgoj, socijalni konstruktivizam, sociokulturna teorija, sukonstrukcija, učenje

nije evidentirano

engleski

Theoretical framework of the early education curriculum co-construction

nije evidentirano

kindergarten, curriculum, educational program, preschool education, early education, social constructivism, socio-cultural theory, co-construction, learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-215-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura

Previšić, Vlatko

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga

2007.

978-953-0-61910-4

Povezanost rada

Pedagogija