Težišta primjene interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika (CROSBI ID 132936)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Engler, Tihomir
hrvatski
Težišta primjene interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika
U radu se razmatraju razlozi i mogućnosti uvođenja interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika tako što se, polazeći od društveno-politčkih promjena, izazvanih padom komunističkih sustava u istočnoeuropskim zemljama i preustroja europskog kontinenta u sklopu novoprobuđenog dijaloga među kulturama, uočava potreba za novim komunikacijskim uzorcima, a što se pak u naročitoj mjeri odražava na metodičku koncepciju organizacije stranih jezika kao prvog koraka u uspostavi interkulturalnog dijaloga. U radu se traga za uporišnim točkama na kojima bi se mogao utemeljiti novi, interkulturalni pristup nastavi stranog jezika i za tipom organizacije nastave njemačkog jezika posredstvom kojeg je uvođenjem interulturalnog elementa moguće umanjiti ili pak u potpunosti ukloniti nedostatke audio-vizualne metode. Naime, kao središnji cilj nastave stranog jezika ne postavlja se tek učenje njegova apstraktnog sustava, već naprotiv razvijanje strategija upoznavanja strane kulture u njezinom mnogoslojnom aspektu.
audio-vizualna metoda; interkulturalni pristup; otvorena koncepcija udžbenika; pragmalingvistika
nije evidentirano
engleski
Schwerpunkte der Anwendung des interkulturellen Ansatzes im DaF-Untericht
nije evidentirano
audio-visuelle Methode; interkultureller Ansatz; offene Lehrbuchkonzeption; Pragmalinguistik
nije evidentirano