Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rizičnost pojava nadarjenosti (CROSBI ID 133007)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka Rizičnost pojava nadarjenosti // Didactica Slovenica = Pedagoška obzorja, 21 (2006), 1; 104-117-x

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka

slovenski

Rizičnost pojava nadarjenosti

Moderni pristupi darovitosti polaze od multifaktorskih teorija koje uključuju kognitivne, socijalne, emocionalne, kulturalne, antropološke kao i druge determinante i njihove međuovisnosti. U tom kontekstu poznato je da djeca kao niti odrasle osobe ne moraju zadržati dostignuti intelektualni, emocionalni ili bilo koji drugi razvojni nivo, posebice ne u nestimulativnim uvjetima života. Problem ovog rada fokusiran je na razmatranje nekih destimulativnih i neprimjerenih ponašanja roditelja i učitelja što i darovite stavlja u skupinu djece u riziku. Različiti oblici pritisaka i prisila kojima se neka darovita djeca izlažu, razmatraju se u kontekstu nasilja nad djecom i kršenja elementarnih prava djeteta na razvoj. Cilj je ovog rada aktualizirati pitanja o darovitima kao djeci u riziku, te kroz primjere iz pedagoške i obiteljske prakse upozoriti roditelje i učitelje s položajem neke darovite djece kao polaznicima redovitog obrazovnog sustava, kako bi se spriječile moguće trajne posljedice neprimjerenih postupanja prema djeci. S obzirom na brojne činjenice koje upućuju na zaključak kako neki roditelji u specifičnim ali i svakodnevnim situacijama ponekad ne znaju kako postupiti i pomoći djetetu uloga škole u njihovu educiranju i uspostavljanju međusobne suradnje ima poseban značaj. U radu se stoga temeljem rezultata istraživanja na uzorku 83 učitelja petnaest osnovnih škola aktualiziraju i pitanja u svezi pedagoške prakse koja nedovoljno respektira važnost uspostavljanja suradnje škole i roditelja..

starši; učitelji; nadarjeni učenci; nasilje

nije evidentirano

engleski

Risks concerning giftedness

nije evidentirano

parents; teachers; gifted students; violence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2006.

104-117-x

objavljeno

0353-1392

Povezanost rada

Pedagogija