Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu (CROSBI ID 529243)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lenček, Mirjana ; Ivšac, Jasmina Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa. / Bacalja, R. (ur.). Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 11-24-x

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana ; Ivšac, Jasmina

hrvatski

Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu

Određenje pismenosti može se sagledavati s dvije točke: u sklopu jedinstvenih definicija, pri čemu se složenost pojma podređuje kriteriju zajedničkoga, i u sklopu definicija koje govore o različitim vrstama pismenosti (npr. informatičke, matematičke, glazbene i slično) i u kojima osobitosti dobivaju prednost nad zajedničkim. Pisanje se, kao oblik komunikacije, u smislu trajnoga i prenosivoga koda, mora odvijati prema pravilima sustava jezika i pisma. Greške koje se pritom čine, važan su parametar za utvrđivanje ne samo stupnja pismenosti već i mogućih teškoća i poremećaja u pisanju. Obilježja teškoća/poremećaja definira niz odrednica, pri čemu odnos slovo-glas svakako pripada među najbitnije. Taj se odnos, u sustavu hrvatskoga i hrvatske latinice, definiran pretežno kao 1:1, razlikuje od većine rasprostranjenih jezika i pisama. Stoga je upravo zbog te, ali i drugih osobitosti, neophodno istražiti vrste i tipove grešaka koje se javljaju u čitanju i pisanju. Svrha je ovoga istraživanja dobiti podatke o najučestalijim greškama, greškama osobitima za dob, te eventualno o specifičnim greškama, ukoliko se one javljaju u slučajevima disleksije/disgrafije u hvatskome. Kako je pisanje vrlo važna komponenta školskoga rada i domaćih uradaka, prvenstveno u ranim počecima školovanja, nastojat ćemo izdvojiti i karakteristike relevantne za procjenu obilježja pisanja. Izdvojene kategorije grešaka i opisa rukopisa osnove su logopedskoga rada u procjeni i dijagnostici poremećaja pisanja: Njihovo poznavanje može bitno pomoći u razvijanju pismenosti.

čitanje i pisanje; greške; specifične greške; uredni razvoj; školska dob

nije evidentirano

engleski

Is our writing appropriate?

nije evidentirano

literacy; errors; specific errors; common development; school period

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-24-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa.

Bacalja, R.

Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija