Privremeni rasponski sklop (provozorij) za tramvajski kolosijek na Kvaternikovom trgu (CROSBI ID 760280)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan ; Bartoš, Dalibor
hrvatski
Privremeni rasponski sklop (provozorij) za tramvajski kolosijek na Kvaternikovom trgu
Za potrebe izgradnje pothodnika u Maksimirskoj ulici izrađen je Izvedbeni projekt privremenog rasponskog sklopa (provizorija) za tramvajski kolosijek kako bi se tramvajski promet mogao nesmetano odvijati usporedno sa radovima na izgradnji pješačkog pothodnika. Kako je upotreba ovakvih konstrukcija kratkotrajna (tjedan, mjesec ili koja godina) za njih se ne primjenjuju svi zahtjevi koji vrijede za trajne mostove. Ovakve konstrukcije su pod stalnom stručnim i čuvarskim nadzorom, a tračnička vozila po njima voze usporenom vožnjom. U tu svrhu zamišljena je nosiva čelična gredna konstrukcija tramvajskog provizorija temeljena na pilotima kako bi se osigurala stabilnost građevne jame te prenošenje opterećenja od provizorija u tlo. Raspon samog provizorija (od ležaja do ležaja) iznosi 9, 35 m, dok je duljina konstrukcije 11.05 m. Glavni nosači konstrukcije su dva čelična profila HEB 400 (IPB 400), a sekundarni nosači su HEB 220 (IPB 220). Vjetrovni spreg izrađen je od profila L 60×60×8 mm spojen na sekundarne nosače preko ploča debljine 10 mm i vijaka M 16. Glavni nosači nalaze se na razmaku 2.7 m što je ujedno i raspon sekundarnih nosača. Sekundarni nosači nalaze se na razmaku od 85 cm. Mjerodavno opterećenje tramvaja uzeto je za tip tramvaja TMK-101 čiji je osovinski razmak 3.2 m, a osovinsko opterećenje 112 kN/osovina. Opterećenje od vjetra proračunato je prema ENV 1991-2-4 sa Vref za područje grada Zagreba 22 m/s te qref = 0.303 kN/m2. Zbog velikih temperaturnih oscilacija u ljetnim vremenima (noć-dan) predviđeno je dilatiranje konstrukcije gornjeg ustroja kolosijeka, koja se nalazi na provizoriju, od ostatka kolosiječne konstrukcije. Prije puštanja prometovanja tramvaja preko ugrađenog rasponskog sklopa, izvršeno je pokusno opterećenje. Postupak ispitivanja proveden je prema HRN U.M1.046 (1984), a kao opterećenje pri ispitivanju korišten je tramvaj TMK-101, čija je shema opterećenja kao mjerodavna korištena i u proračunu konstrukcije.
Tramvajski kolosijek; privremeni rasoponski sklop-provizorij
nije evidentirano
engleski
Tram track provisional bridge on Kvaternik Square
nije evidentirano
tram track;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet
2007.
nije evidentirano
objavljeno