Analiza okvirnih nastavnih programa iz informatike za srednje škole (CROSBI ID 133361)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Prelog, Nenad ; Širanović, Željko
hrvatski
Analiza okvirnih nastavnih programa iz informatike za srednje škole
U ovom radu analiziraju se okvirni nastavni programi informatike i računalstva za gimnazije i srednje strukovne škole. Ovim se pokušalo utvrditi koje su nastavi cjeline najzastupljenije u tim propisanim okvirnim programima, što može poslužiti kao jedan od bitnih čimbenika za utvrđivanje kvalitete tih programa. Za potrebe analize načinjen je model program dobiven na osnovu postojećih okvirnih programa. Metodom uspoređivanja i brojenja pojedinih cjelina i tema propisanih okvirnih programa na model- programu utvrđene su najzastupljenije nastavne cjeline. Kod gimnazijskih programa najzastupljenija cjelina odnosi se na programiranje i izradu programa, a kod strukovnih škola to je obrada teksta i rad pod Windows okruženjem. U radu su još analizirani kadrovski uvjeti i udžbenici koji su predviđeni za nastavu informatike i računalstva. Utvrđeno je 47 predloženih udžbenika ili priručnika, pri čemu većina nije pisana ni prilagođena za nastavu. Isto tako je utvrđen 21 kadrovski uvjet za izvođenje nastave informatike, pri čemu većina predloženih profila nema primarno informatičko obrazovanje. Izvori za ovu analizu bili su propisani programi iz informatike i računalstva objavljeni službenim glasilima Ministarstva prosvjete i športa.
Analiza; Srednje škole; Informatika; Nastavni programi; Kadrovi; Literatura
nije evidentirano
engleski
Analyzing informatics curriculum for secondary shools
nije evidentirano
analyzing; secondary schools; informatics; curriculum
nije evidentirano