Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja (CROSBI ID 133478)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 16 (2007), 3; 477-496

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita

hrvatski

Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja

Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su djeca starija u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne emocije, pri čemu najmanje prepoznaju i točno opisuju strah na temelju fotografija izraza lica. U dobi od tri godine pa sve do škole, što su djeca starija češće se prosocijalno ponašaju, pri čemu se djevojčice ponašaju više prosocijalno u odnosu na dječake. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno ponašanje samo djece starije vrtičke dobi može objasniti dječjom sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja primarnih emocija i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtičke dobi koji bolje razumiju primarne emocije ponašaju se više prosocijalno, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena.

primarne emocije; prepoznavanje emocija; opisivanje emocija; prosocijalno ponašanje; djeca predškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour

nije evidentirano

primary emotions; recognising emotions; describing emotions; prosocial behaviour; preschool children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (3)

2007.

477-496

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost