Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj (CROSBI ID 133533)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj // Ljetopis socijalnog rada, 14 (2007), 2; 283-310

Podaci o odgovornosti

Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj

U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.

razvoj i učenje u odrasloj dobi ; teorija životnog raspona ; model obrade informacija ; model iskustvenog učenja

nije evidentirano

engleski

Models of adult learning and professional development

nije evidentirano

adult development and learning ; life span theory ; model of information processing ; experiential learning theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (2)

2007.

283-310

objavljeno

1846-5412

1848-7971

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice