Razvoj dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka (CROSBI ID 347392)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rickert, Daria
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Razvoj dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka
Cilj ovog istraživanja je bio na temelju postavki Reusserovog SPR modela provjeriti uspješnost djece u rješavanju problemskih matematičkih zadataka u funkciji razvoja, vrste zadatka i situacijskog konteksta. U istraživanju je sudjelovao 71 učenik, a ispitanici su u prvoj vremenskoj točki mjerenja (2004.) pohađali drugi razred osnovne škole, dok su u drugoj točki mjerenja (2005.) pohađali treći razred. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Svako dijete je u pojedinoj točki mjerenja ispitano dva puta, jednom zadacima neutralnog konteksta, a zatim zadacima smislenijeg konteksta. Provedena je složena analiza varijance za zavisne rezultate. Značajnim su se pokazali glavni efekt vremenske točke mjerenja, te interakcija vrste zadatka i konteksta. Tako se uradak učenika u problemskim matematičkim zadacima prilikom ispitivanja 2005. godine pokazao značajno boljim od njihova uratka prilikom ispitivanja godinu dana ranije. Osim toga, pokazalo se da su djeci zadaci usporedbe neutralnog konteksta značajno teži od zadataka promjene neutralnog konteksta, dok se u smislenijem kontekstu takve razlike nisu pojavile. Zaključno, možemo reći da nismo uspjeli potvrditi Reusserovu temeljnu pretpostavku da će smisleniji kontekst olakšati rješavanje problemskih matematičkih zadataka.
problemski matematički zadaci; Reusserov SPR model
nije evidentirano
engleski
Development of children's mathematical word problems solving
nije evidentirano
mathematical word problems; Reusser's SPS model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
28
19.06.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb