Razumijevanje osnovnih principa zbrajanja kod vrtićke djece (CROSBI ID 347393)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lucić, Silvija
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Razumijevanje osnovnih principa zbrajanja kod vrtićke djece
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja, principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti, kod vrtićke djece uz uporabu konkretnih objekata. U istraživanju su sudjelovale dvije dobne skupine djece, etverogodišnjaci i petogodišnjaci. Korištene su tri vrste zadataka kojima su ispitivani osnovni principi zbrajanja. Pretpostavili smo da e djeca biti uspješnija u zadacima komutativnosti u odnosu na zadatke aditivnosti i asocijativnosti, te da će četverogodišnjaci biti jednako uspješni kao i petogodišnjaci u zadacima komutativnosti, ali da će petogodišnjaci biti statistički značajno bolji u zadacima aditivnosti i asocijativnosti. Nije pronađena razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnost kod vrtićke djece. Također nije pronađena razlika između četverogodišnjaka i petogodišnjaka u razumijevanju principa aditivnosti, principa komutativnosti i principa asocijativnosti. Rezultati su u skladu sa stajalištem Resnickove (1991) koja smatra da se razumijevanje principa zbrajanja ne razvija odvojeno te da djeca mogu razmišljati o odnosima među objektima bez da znaju njihove točne količine. Pronađena je visoka uspješnost rješavanja zadataka za sva tri principa zbrajanja.
principi zbrajanja; vrtićka djeca; model Resnickove
nije evidentirano
engleski
Kindergardeners' understending of basic addition principles
nije evidentirano
addition principles; kindergardeners; Resnick's model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
25
02.07.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb