Difference in syntactic processing between children with typical language development and children with Specific Language Impairment (CROSBI ID 529560)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Palmović, Marijan
engleski
Difference in syntactic processing between children with typical language development and children with Specific Language Impairment
Metodom kognitivnih evociranih potencijala istraživala se sintaktička obrada djece uredna jezična razvoja (UJR) i djece s Posebnim jezičnim teškoćama (PJT) kako bi se otkrila razlika u jezičnoj obradi tih dviju skupina djece i pružili dokazi za one teorijske pristupe PJT koji uzroke poremećaja ne vide u nedostatku neke komponente jezičnoga znanja (npr. Rice: extended optional infinitive hypothesis ili van der Lely: Gramatički PJT), nego "površinski" poremećaj objašnjavaju nedostatkom obrade na nekoj od razina jezične obrade (npr. Leonard: "surface hypothesis" ili "hipoteza niske fonetske supstance" ili Tallal: nedostatak u obradi brzih zvučnih podražaja). Nedostatak u jezičnoj obradi u ovome se radu promatrao na sintaktičkoj razini, u dva eksperimenta kojima je bio cilj (1) disocirati različite elemente morfosintaktičke obrade (prema Gramatici uloga i referenci Roberta van Valina) i (2) utvrditi razliku u jezičnoj obradi djece UJR i djece s PJT i to ne samo s obzirom na uobičajene elektrofiziološke pokazatelje (latencija i distribucija komponenti), nego i s obzirom na spomenutu disocijaciju. Eksperimenti su provedeni na dvjema skupinama djece, na skupini djece UJR i djece s PJT. Skupine su izjednačene po dobi (9-11 godina). Dobivene su razlike u karakterističnim komponentama, i to između eksperimentalnih uvjeta (pravilna - nepravilna rečenica), između eksperimenata, ali i razlike između dviju skupina ispitanika pri čemu je u skupini djece s PJT dobivena značajno manja razlika između eksperimentalnih uvjeta. Isto tako, disocijacija sintaktičkih elemenata uočena na skupini djece UJR značajno je slabija u skupini djece s PJT. Takvi rezultati indicija su različite jezične obrade u djece s PJT koja se, čini se, ne oslanjaju na gramatičke kategorije u rekonstrukciji značenja rečenice ("agramatičko razumijevanje").
ERP; children with Specific Language Impairment
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
ISTRAŽIVANJA U EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIM ZNANOSTIMA
poster
14.07.2007-16.07.2007
Zagreb, Hrvatska