(Samo)vrednovanjem do kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse (CROSBI ID 530114)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ljubetić, Maja
hrvatski
(Samo)vrednovanjem do kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse
U cilju unapređivanja kvalitete odgojno – obrazovnog sustava nužno je provoditi kontinuirano vanjsko vrednovanje i (samo)vrednovanje svih čimbenika pojedinih podsustava. (Samo)vrednovanje je potrebno provoditi po unaprijed dogovorenim kriterijima (autorica ih nudi osam) kako bi proces vrednovanja obuhvaćao iste aspekte te se tako osigurala mogućnost komparacije dobivenih podataka. Stoga, je konstruiran Upitnik za (samo)procjenu odgojiteljica (UPSPO) zaposlenih u vrtićima različitih osnivača u nekoliko gradova i mjesta Republike Hrvatske. Pilot istraživanje je provedeno na uzorku od 101 odgojiteljice, a dobiveni rezultati pružili su uvid u trenutno stanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa dječjih vrtića iz uzorka, ali i uvid u sastavnice pojedinih kriterija (samo)vrednovanja kvalitete ranog odgoja. Rezultati pilot istraživanja statistički su obrađeni te su pokazali: različitost kvalitete pojedinih dječjih vrtića ; ponuđeni kriteriji vrednovanja kvalitete podsustava omogućavaju unutarnje (samo)vrednovanje te su primjenjivi i u vrednovanju drugih sustava odgoja i obrazovanja te obiteljskog sustava ; primijenjeni upitnik (UPSPO) potrebno unaprijediti uvođenjem dodatnih nezavisnih varijabli te potrebno je konstruirati dodatni upitnik(e) za istraživanje pravnih i ekonomskih aspekata funkcioniranja ustanova ranog odgoja.
kvaliteta; kriteriji; rani odgoj; sastavnice; (samo)vrednovanje.
nije evidentirano
engleski
(Self)evaluation as a Means of Improving the Quality of Educational Practices
nije evidentirano
quality; criterias; early education; (self)evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
135-158-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja ; sv. 1
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-2-3
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
pozvano predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska