Problem različitosti i standarda u početnom pisanju (CROSBI ID 133915)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante
hrvatski
Problem različitosti i standarda u početnom pisanju
U šk. g. 2005./2006. u hrvatskim je osnovnim školama u uporabi sedam početnica kao razgranatih udžbenika hrvatskoga jezika za prvi razred osnovne škole. Analiza početnica pokazuje različitosti za koje je nužno postaviti pitanje jesu li znanstveno opravdane, odnosno treba li standardizirati pojedine elemente početnog čitanja i pisanja. U članku se analiziraju početnice izdane nakon 1991. godine. Kao moguća područja standardizacije iskazuju se: priprema za pisanje slova, izgled školskih slova, smjer i redoslijed povlačenja crta u pisanju slova, crtovlje za pisanje slova, broj slova u udžbeničkoj jedinici, pravopisni standard i sama razgranatost udžbeničkog kompleta. Zaključuje se da je potrebno standardizirati pojedine etape početnog čitanja i pisanja.
početno čitanje i pisanje; različitost; standardizacija; razgranati udžbenik; početnica
nije evidentirano
engleski
The issue of differences and standards in teaching initial writing
nije evidentirano
initial reading and writing; difference; standardization; ramified textbook; first reader
nije evidentirano