Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih? (CROSBI ID 530301)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlahović-Štetić, Vesna Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih? // Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics) / Pavleković, Margita (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 208-216-x

Podaci o odgovornosti

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih?

Početak istraživačkog interesa psihologa za rješavanje matematičkih problema i za nadarenost vremenski se poklapaju i sežu u 20-te godine prošlog stoljeća. Istraživanja Thorndikea (matematika) i Termana (nadarenost) otvorila su dva nova područja u psihologiji koja i danas imaju brojne dodirne točke. Definicije nadarenosti su vrlo brojne i mogu se svrstati u četiri osnovne skupine: one usmjerene na urođenost odnosno genetske činitelje, one usmjerene na kognitivne modele, one usmjerene na postignuće i sustavski usmjerene. Genetski usmjeren pristup govori o važnosti urođenih predispozicija a u novije vrijeme ukazuje na višestruke inteligencije tj. ideju da darovitost nadilazi ideju visoke inteligencije i da se ogleda u različitim domenama. Kognitivno usmjerena istraživanja i definicije darovitosti jasno govore o različitom kognitivnom funkcioniranju darovitih u pojedinim domenama. Tako će daroviti matematičari puno bolje procesirati numeričke informacije dok će verbalne informacije procesirati kao i prosječni ispitanici. S druge strane verbalno daroviti će efikasnije procesirati verbalne informacije ali će numeričke procesirati kao i prosječni ispitanici. Pristup usmjeren na postignuće ukazao je na važnost neintelektualnih činitelja (motivacija i kreativnost) za darovitost. Sustavski pristup ukazuje na ulogu različitih društvenih sustava u razvoju darovitosti (obitelj, škola, obrazovni sustav). Danas znanost već puno zna o kognitivnom funkcioniranju matematički darovite djece, o njihovim obrazovnim postignućima i potrebama. Znamo da kroz akceleraciju i obogaćivanje programa možemo zadovoljiti neke njihove potrebe. Otvoreno je pitanje koliko učitelji u praksi znaju o specifičnim potrebama darovitih učenika i koliko su uvježbani za rad s njima. Čak i kad su učitelji svjesni koje sadržaje treba poučavati to nije dovoljno. Naime brojna istraživanja govore kako samo novi sadržaji nisu dovoljni – daroviti učenici trebaju i poticaje za osobni razvoj što posebno vrijedi za programe rada s matematički darovitima. Teško je dati odgovor na pitanje koliko su učitelji svjesni socio-emocionalnih potreba matematički darovitih učenika i koliko ih uvažavaju u svom radu. Istraživanja pokazuju da su daroviti učenici spremni iskazati svoje potrebe a mi moramo biti spremni učiti.

darovita djeca; definicije darovitosti; matematička darovitost

nije evidentirano

engleski

Mathematically gifted children: what can we teach them and what can we learn?

nije evidentirano

gifted children; definitions of giftedness; mathematical giftedness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

208-216-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics)

Pavleković, Margita

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-10-6

Podaci o skupu

International Scientific Colloquium Mathematics and Children (How to teach and learn mathematics)

pozvano predavanje

13.04.2007-13.04.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija