Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima (CROSBI ID 530692)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Meler, Marcel ; Ham, Marija Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 71-89

Podaci o odgovornosti

Meler, Marcel ; Ham, Marija

hrvatski

Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima

U posljednje vrijeme sve više gospodarskih subjekata prepoznaje i prihvaća činjenicu da je zadržavanje postojećih potrošača znatno profitabilnije nego privlačenje novih. Zato se zadržavanje potrošača (customer retention) i vjernost potrošača (customer loyalty) sve češće nalaze u središtu njihovog zanimanja, a nerijetko se ugrañ ; ; uju i u misiju gospodarskih subjekata. Važno je naglasiti da zadržavanje potrošača i vjernost potrošača nisu istoznačnice. Potrošač može ostati uz proizvoñ ; ; ača/prodavača zahvaljujući navici ili inerciji, bez osjećaja vjernosti u odnosu na njega i njegove proizvode/usluge. Gospodarski subjekt zato ne smije pretpostaviti da će vjernost (koja je emocija) postojati izmeñ ; ; u njega i potrošača samo zbog toga što izmeñ ; ; u njih postoji nekakav odnos (koji je ponašanje). Kako bi gospodarski subjekt mogao usmjeriti svoje napore u pravcu zadržavanja najvjernijih potrošača, mora poznavati strukturu svojih potrošača obzirom na razinu vjernosti. Navedena struktura naziva se profil vjernosti i može se ustanoviti postavljanjem pitanja koja obuhvaćaju različite aspekte vjernosti potrošača. Pritom je poznato da postoje značajne razlike u vjernosti u odnosu na pojedine proizvode. Istraživanjem koje je u okviru rada provedeno na prigodnom uzorku studenata utvrdio se profil vjernosti za skupinu proizvoda koji predstavljaju značajne marka proizvode za navedenu populaciju. Dobiveni profil vjernosti treba staviti u vezu s demografskim podacima, kako bi ga se u daljnjim istraživanjima moglo upotrijebiti u cilju usporeñ ; ; ivanja stavova potrošača iz različitih razina vjernosti, te utvrdilo što utječe na (ne)zadovoljstvo pojedine skupine potrošača. Dobiveni rezultati istraživanja potkrjepljuju teorijska saznanja o mogućim modalitetima razvijanja odnosa gospodarskih subjekata s ciljnim potrošačima, koji bi bili preporučljivi u cilju operacionalizacije njihovog marketinga odnosa i suradnje.

marketing odnosa i suradnje; profil vjernosti; vjernost potrošača; zadržavanje potrošača

nije evidentirano

engleski

Determining the loyalty profile in function of developing relations with customers

nije evidentirano

marketing relations and cooperation; loyalty profile; customer retention; customer loyalty

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-89.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju

Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-6148-73-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija