Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima (CROSBI ID 530692)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Meler, Marcel ; Ham, Marija
hrvatski
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima
U posljednje vrijeme sve više gospodarskih subjekata prepoznaje i prihvaća činjenicu da je zadržavanje postojećih potrošača znatno profitabilnije nego privlačenje novih. Zato se zadržavanje potrošača (customer retention) i vjernost potrošača (customer loyalty) sve češće nalaze u središtu njihovog zanimanja, a nerijetko se ugrañ ; ; uju i u misiju gospodarskih subjekata. Važno je naglasiti da zadržavanje potrošača i vjernost potrošača nisu istoznačnice. Potrošač može ostati uz proizvoñ ; ; ača/prodavača zahvaljujući navici ili inerciji, bez osjećaja vjernosti u odnosu na njega i njegove proizvode/usluge. Gospodarski subjekt zato ne smije pretpostaviti da će vjernost (koja je emocija) postojati izmeñ ; ; u njega i potrošača samo zbog toga što izmeñ ; ; u njih postoji nekakav odnos (koji je ponašanje). Kako bi gospodarski subjekt mogao usmjeriti svoje napore u pravcu zadržavanja najvjernijih potrošača, mora poznavati strukturu svojih potrošača obzirom na razinu vjernosti. Navedena struktura naziva se profil vjernosti i može se ustanoviti postavljanjem pitanja koja obuhvaćaju različite aspekte vjernosti potrošača. Pritom je poznato da postoje značajne razlike u vjernosti u odnosu na pojedine proizvode. Istraživanjem koje je u okviru rada provedeno na prigodnom uzorku studenata utvrdio se profil vjernosti za skupinu proizvoda koji predstavljaju značajne marka proizvode za navedenu populaciju. Dobiveni profil vjernosti treba staviti u vezu s demografskim podacima, kako bi ga se u daljnjim istraživanjima moglo upotrijebiti u cilju usporeñ ; ; ivanja stavova potrošača iz različitih razina vjernosti, te utvrdilo što utječe na (ne)zadovoljstvo pojedine skupine potrošača. Dobiveni rezultati istraživanja potkrjepljuju teorijska saznanja o mogućim modalitetima razvijanja odnosa gospodarskih subjekata s ciljnim potrošačima, koji bi bili preporučljivi u cilju operacionalizacije njihovog marketinga odnosa i suradnje.
marketing odnosa i suradnje; profil vjernosti; vjernost potrošača; zadržavanje potrošača
nije evidentirano
engleski
Determining the loyalty profile in function of developing relations with customers
nije evidentirano
marketing relations and cooperation; loyalty profile; customer retention; customer loyalty
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-89.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-6148-73-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096