Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže (CROSBI ID 530813)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Ištuk, Pavao Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže // Zbornik radova IV hrvatskog kongresa o cestama / Boris Raus (ur.). Cavtat: VIA VITA, 2007. str. 121-122-x

Podaci o odgovornosti

Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Ištuk, Pavao

hrvatski

Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže

U Republici Hrvatskoj se prema Pravilniku o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa proračun propusne moći radi utvrđivanja poprečnog profila ceste vrši u pravilu prema američkoj metodologiji “ Highway Capacity Manual” . Analitički modeli prema metodologiji za proračun propusne moći i razine usluge elemenata cestovnog prometnog sustava razvijaju se i primjenjuju dugi niz godina te su se pokazali dobrim alatom za procjenu mjera efikasnosti sustava pojedinih (izoliranih) elemenata cestovnog sustava (raskrižja, rampe, pojedine dionice ceste… ). Međutim zbog njihove primjenjivosti ograničene samo za pojedine dijelove sustava u zadnjih desetak godina dogodio se značajan razvoj mikrosimulacijskih modela kojima se u jednom modelu mogu opisati svi faktori koji utječu na kvalitetu prometa (vozači, vozila, geometrijski uvjeti prometnice, tip kontrole prometa, uvjeti okoline..), a također i njihova promjena u vremenu. Ovaj članak na konkretnom primjeru izbora mogućih varijanti odvijanja (i projektiranja) prometa na dijelu ulične mreže u Splitu prikazuje mogućnosti primjene simulacijskih modela. Prikazane su rezultirajuće mjere efikasnosti pojedinih varijanti (duljine putovanja, emisija ispušnih plinova, potrošnja goriva… .) na temelju kojih se za zadane kriterije može odabrati odgovarajuća varijanta te definirati građevinske i prometne mjere potrebne za njeno optimalno funkcioniranje.

razina usluge; mikrosimulacijski modeli; kapacitet

nije evidentirano

engleski

Application of microsimulation models in planning and design of street network

nije evidentirano

level of service; microsimulation models; capacity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

121-122-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Boris Raus

Cavtat: VIA VITA

978-953-96615-4-8

Podaci o skupu

IV hrvatski kongres o cestama

predavanje

28.10.2007-31.10.2007

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo