Cvjetne gredice prema glazbenom predlošku u Višeosjetilnom parku na Jarunu (CROSBI ID 347677)

Knez, Andrea Cvjetne gredice prema glazbenom predlošku u Višeosjetilnom parku na Jarunu / Morić, Sanja (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2007

Knez, Andrea

Morić, Sanja

Cvjetne gredice prema glazbenom predlošku u Višeosjetilnom parku na Jarunu

Jedinstvenost biljnog materijala leži u tome što on u prostor, osim svoje funkcionalane uloge, unosi i svoje osjetilne kvalitete te time može direktno utjecati na emotivno stanje korisnika, što je naročito značajno kod uređenja prostora namijenjenih osobama sa posebnim potrebama. U programima hortikulturne terapije, kroz interakciju korisnika s biljnim materjalom, povećavaju se njihove socijalne, kognitivne i psihičke mogućnosti. Odabiru se one biljne vrste koje svojim osjetilnim kvalitetama potiču korisnika na korištenje svih osjetila. Osim biljnog materijala i glazba ima pozitivan učinak na ljude i njome se može utjecati na raspoloženje i psihičko stanje čovjeka, a posebno na osobe sa posebnim potrebama. Cilj ovog rada je povezivanje glazbe i osjetilnih kvaliteta biljnog materijala u uređenjeu cvjetne rondele na prostoru Višeosjetilnog parka u Zagrebu, po uzoru na Glazbeni park u Torontu. Kao glazbeni predložak odabran je II. stavak Beethovenove ´Patetične´sonate u c-molu, Op.13. Zajednički sistemi reda u glazbi i oblikovanju vanjskog prostora su povezani i spojeni u jedinstvenu kompozicijsku cjelinu unutar gredice, a osjetilnim kvalitetama biljnog materijala predočen je karakter odabrane kompozicije.

biljni materijal; osjetilne kvalitete; glazba; Višeosjetilni park

´Music´ flower beds in Multisensory Park, Jarun

plant material; sensory qualities; music; Multisensory Park