Urbanizam - Uvod u detaljno urbanističko planiranje (CROSBI ID 4755)

Pegan, Srečko Urbanizam - Uvod u detaljno urbanističko planiranje. Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007

Pegan, Srečko

Karač, Zlatko

Šepić, Ljiljana

Urbanizam - Uvod u detaljno urbanističko planiranje

U doba izblijedjelih sjećanja na neosporna stručna i moralna polazišta urbanističkoga planiranja, u doba neprimjerenog autoriteta materijalne dobiti i osobnog interesa, ova knjiga uvodi čitatelja u odabrane teme detaljnoga urbanističkog planiranja u nastojanju da pojasni svrhu, potrebu i važnost planiranja uporabe i očuvanja prostora. Prvo poglavlje knjige obuhvaća osvrt na odabrana obilježja razvoja grada i razvoja urbanističke djelatnosti, svrhu i važnost izrade urbanističkih planova te uloge sudionika u njihovoj izradi i provedbi. Drugo poglavlje obuhvaća postupak izrade urbanističkoga plana od upoznavanja prostora i postavljanja urbanističkoga programa plana do urbanističkoga rješenja, načina prikaza rješenja i okolnosti koje prate njihovu provedbu. Treće poglavlje usmjereno je na opažaj prostora kao bitan činitelj njegova oblikovanja. Četvrto poglavlje opisuje polazišta određenja opažaja i građenja zgrada u prostoru ulice, a peto poglavlje daje polazišta planiranja i uređenja trgova. Šesto poglavlje obuhvaća temeljna polazišta planiranja gradskih, pretežito stambenih četvrti, uključujući organizaciju prostora, tipove stambenih zgrada, smještaj stambenih zgrada na građevnoj parceli, osnovne uvjete dimenzioniranja površina i uređenja prostora. U sedmome poglavlju opisana su polazišta planiranja kolnoga, biciklističkoga i pješačkoga prometa s tehničkim uvjetima i određenjima potrebnim za program izrade prometnoga rješenja. Osmo poglavlje obuhvaća polazišta uređenja javnih površina. Deveto i deseto poglavlje sadrže sažet osvrt na planiranje i dimenzioniranje perivojne arhitekture i proizvodnih djelatnosti gradskoj četvrti. Jedanaesto poglavlje obuhvaća temeljna određenja i pojašnjenja urbanističkoga zakonodavstva, stručnih kriterija i standarda u urbanističkom planiranju. Podijeljena je u jedanaest poglavlja koja tematski i slikovno dopunjuje CD s 30 prezentacija i više od 2000 slika. Zaseban dio knjige je tumač stručnih pojmova koji se koriste u urbanističkom planiranju. Knjiga je napisana u nastojanju da ukaže na temeljne vrijednosti i polazišta urbanističkoga planiranja, da potakne na raspravu i promišljanje njegova suvremenijeg određenja.

urbanizam; urbanističko planiranje; detaljni urbanistički plan

Prilog knjizi je CD ROM s 29 tematskih PPS prezentacija u kojima je više od 2000 grafičkih prikaza i slika u boji.

Urban Planning - Introduction to Detailed Urban Planning