Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predodžba potrošača o kakvoći pilećeg pilećeg mesa (CROSBI ID 134661)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gajčević, Zlata ; Kralik, Igor ; Tolušić, Zdravko ; Kralik, Gordana ; Tolušić, Mirta Predodžba potrošača o kakvoći pilećeg pilećeg mesa // Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme, 49 (2007), 2; 103-108

Podaci o odgovornosti

Gajčević, Zlata ; Kralik, Igor ; Tolušić, Zdravko ; Kralik, Gordana ; Tolušić, Mirta

hrvatski

Predodžba potrošača o kakvoći pilećeg pilećeg mesa

Potrošnja svježeg mesa u nas u 2005. godini iznosi 52 kg po članu kućanstva od čega se najviše konzumira meso peradi (19, 61 kg). Istraživanje percepcije konzumenata o kakvoći pilećeg mesa provedeno je na 500 ispitanika u pet Slavonskih županija. Potrošači preferiraju kupovinu i konzumaciju piletine domaćih proizvođača (96%) i pri kupovini im je važan brand proizvoda (63%). Na osnovu dobivenih odgovora 15% ispitanika u svom jelovniku svakodnevno konzumira pileće meso. Jedanput tjedno piletinu konzumira njih 74% dok se 11% ispitanika izjasnilo kako pileće meso konzumira jedanput mjesečno. S obzirom da postoji navika konzumiranja piletine u kućanstvima, 7% ispitanika konzumira ovo meso kuhano, 15% prženo, 16% pohano i čak 68% ispitanika konzumira meso peradi na sva tri načina pripreme. Većina anketiranih, oko 42% pilećim mesom najčešće se snabdijeva iz vlastite proizvodnje, kupnjom u trgovačkim centrima njih 38%, u mesnicama 12% a svega 8% ispitanika piletinu kupuje na tržnici. Konzumentima pilećeg mesa pri njegovoj kupovini glavni kriterij su kvaliteta (65%) a zatim cijena (35%). S obzirom na kakvoću i cijenu najčešće se odlučuju za kupovinu svježeg mesa (78%) i to punovrijednih dijelova (89%). Iz rezultata provedene ankete 52% ispitanika smatra da je najvažniji pokazatelj kakvoće pilećeg mesa zdravstvena ispravnost dok 20% smatra da je to prehrambena kakvoća. Rok uporabe i mogućnost čuvanja proizvoda kao najvažniji pokazatelj kakvoće pilećeg mesa smatra 14% ispitanika, isto kao i nutritivnu vrijednost (14%). Potrošači pilećeg masa svjesni su njegovih prednosti nad ostalim vrstama mesa. Pileće meso sadrži visoki postotak bjelančevina a mali udio masti i kolesterola. Važno je naglasiti kako masti u pilećem mesu sadrže više nezasićenih u odnosu na zasićene masne kiseline. S ovim podatkom upoznato je čak 76% ispitanika. Prema svom nutritivnom sastavu meso pilića svrstava se u dijetetske proizvod.

potrošači ; pileće meso ; kakvoća

nije evidentirano

engleski

Consumer's perception of chicken meat quality

nije evidentirano

consumers ; chicken meat ; quality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (2)

2007.

103-108

objavljeno

0023-4850

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice