Recepcija znanstvenoga, stručnog i skladateljskog djelovanja maestra dr. sc. Miha Demovića (CROSBI ID 34651)

Babić, Marko Recepcija znanstvenoga, stručnog i skladateljskog djelovanja maestra dr. sc. Miha Demovića // Rasprave i prilozi iz stare hrvatske glazbene prošlosti s biobibliografijom - hommage o 70. obljetnici života / Babić, Marko (ur.). Zagreb: Glas Koncila, 2007. str. 63-75

Babić, Marko

Recepcija znanstvenoga, stručnog i skladateljskog djelovanja maestra dr. sc. Miha Demovića

Maestro dr. sc. Miho Demović (Dubravka kraj Dubrovnika, 16. lipnja 1934.), hrvatski muzikolog, glazbeni povjesničar i skladatelj, prve stručne i znanstvene radove objavio je u Svetoj Ceciliji 1969. godine. Autor je 16 (17) knjiga, oko stotinu znanstvenih i stručnih radova te niza skladbi. Svojim otkrićem « Atalante» (1975), prve hrvatske opere, izazvao je polemiku, ali je na kraju « Atalanta» ipak prihvaćena kao prva hrvatska opera. Demovićevi znanstveni radovi većim dijelom predstavljaju otkrića. Rezultati njegovih istraživanja iz temelja mijenjaju dotadašnje spoznaje o hrvatskoj glazbenoj prošlosti od X. do XII. stoljeća. Svojim istraživanjima dao je izuzetan prinos povijesti hrvatske glazbe. U recepciji Demovićeva znanstvenoga i skladateljskoga opusa predstavljeno je 135 bibliografskih naslova u kojoj je sudjelovalo 65 autora: novinara, publicista i znanstvenika sa 102 bibliografska naslova, ostalih 33 naslova recepcije potpisano je inicijalima. Iako ova recepcija nije potpuna, unatoč tomu, može se kazati da je Demovićev opus imao svoju znanstvenostručnu recepciju, iako ne u dovoljnoj mjeri. Uzimajući ukupnost i važnost Demovićeva opusa za hrvatsku glazbenu povijest, te analizirajući ovdje navedenu recepciju i uspoređujući ju s važnošću Demovićevih znanstvenih otkrića, nužno je zaključiti da znanstvenostručna recepcija nije bila ni dovoljna, ni dostatna te da nije adekvatno pratila Demovićeva otkrića i postignuća, tj. Demovićeva recepcija nije i ne može biti presudno mjerilo vrijednosti njegova opusa, jer na recepciju utječu više društvenopolitičke prilike i politička podobnost, a manje važnost djela, otkrića, prinosa znanosti, hrvatskoj kulturi, kulturnoj baštini i povijesti.

Demović, Miho, glazba, recepcija

Reception of the scientific, professional and composer's work by maestro Miho Demović, S.T.D.

Demović, Miho, music, reception