Interkulturalna osjetljivost kao dio pedagoške kompetencije (CROSBI ID 531541)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Elvi Piršl
hrvatski
Interkulturalna osjetljivost kao dio pedagoške kompetencije
Razvoj i napredak čovječanstva u sklopu globalizacijskih procesa nemoguć je bez dodira i interakcije među različitim kulturama. Promicanje interkulturalizma ne ogleda se samo u važnosti unošenja interkulturalnih sadržaja i vrednota u odgoj i obrazovanje, već i u osvješćivanju svakog pojedinca o vlastitim kompetencijama, kulturnom podrijetlu i identitetu. Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije tijekom posljednjih godina , pojavom globalizacije i svjetskih kontakata ne samo među velikim kompanijama, organizacijama i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije, već posebno u sklopu odgojno-obrazovnog sustava. Razvoj interkulturalne kompetencije i osjetljivosti pridonosi ne samo kvalitetnijem odgoju i obrazovanju i školskom ozračju, već i smanjenju etnocentrizma, predrasuda, stereotipa, nejednakosti i diskriminacije u društvu. Razvoj interkulturalne kompetencije i osjetljivosti pridonosi ne samo kvalitetnijem odgoju i obrazovanju i školskom ozračju, već i smanjenju etnocentrizma, predrasuda, sterotipa, nejednakosti i diskriminacije u društvu. Razvoj interkulturalne kompetencije zahtijeva određenu metakognitivnu zrelost koju obilježava visok stupanj samosvijesti, samoprocjene, povećanu perceptivnu sposobnost i sklonost prema razmišljanju o stečenom iskustvu. Postoje mnogobrojna istraživanja, modeli ispitivanja i mjerenja interkulturalne kompetencije i osjetljivosti, a u radu je prikazan Bennettov Razvojni model interkulturalne osjetljivosti (Developmental Model of Intercultural Sensitivity- DMIS) čiji je cilj osvješćivanje stavova i ponašanja svake osobe ili grupe. Na kraju se ističe ne manje važna uloga učitelja/nastavnika koja se ogleda u osposobljavanju učenika/studenta za komunikaciju i prihvaćanje ljudi različitog kulturnog podrijetla, kako u školi, tako i u društvu.
interkulturalizam; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; etnocentrizam; etnorelativizam; metakognicija; metakognitivna zrelost; Razvojni model interkulturalne osjetljivosti; identitet
nije evidentirano
engleski
Intercultural sensibility as a part of pedagogic competence
nije evidentirano
interculturalism; intercultural competence; intercultural sensibility; ethnocentrism; ethnorelativism; metacognition; metacognitive maturity; Developmental Model of Intercultural Sensibility; identity ;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
275-291-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-2-3
Podaci o skupu
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
pozvano predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Zagreb, Hrvatska