Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalna osjetljivost kao dio pedagoške kompetencije (CROSBI ID 531541)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Elvi Piršl Interkulturalna osjetljivost kao dio pedagoške kompetencije // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N. (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 275-291-x

Podaci o odgovornosti

Elvi Piršl

hrvatski

Interkulturalna osjetljivost kao dio pedagoške kompetencije

Razvoj i napredak čovječanstva u sklopu globalizacijskih procesa nemoguć je bez dodira i interakcije među različitim kulturama. Promicanje interkulturalizma ne ogleda se samo u važnosti unošenja interkulturalnih sadržaja i vrednota u odgoj i obrazovanje, već i u osvješćivanju svakog pojedinca o vlastitim kompetencijama, kulturnom podrijetlu i identitetu. Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije tijekom posljednjih godina , pojavom globalizacije i svjetskih kontakata ne samo među velikim kompanijama, organizacijama i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije, već posebno u sklopu odgojno-obrazovnog sustava. Razvoj interkulturalne kompetencije i osjetljivosti pridonosi ne samo kvalitetnijem odgoju i obrazovanju i školskom ozračju, već i smanjenju etnocentrizma, predrasuda, stereotipa, nejednakosti i diskriminacije u društvu. Razvoj interkulturalne kompetencije i osjetljivosti pridonosi ne samo kvalitetnijem odgoju i obrazovanju i školskom ozračju, već i smanjenju etnocentrizma, predrasuda, sterotipa, nejednakosti i diskriminacije u društvu. Razvoj interkulturalne kompetencije zahtijeva određenu metakognitivnu zrelost koju obilježava visok stupanj samosvijesti, samoprocjene, povećanu perceptivnu sposobnost i sklonost prema razmišljanju o stečenom iskustvu. Postoje mnogobrojna istraživanja, modeli ispitivanja i mjerenja interkulturalne kompetencije i osjetljivosti, a u radu je prikazan Bennettov Razvojni model interkulturalne osjetljivosti (Developmental Model of Intercultural Sensitivity- DMIS) čiji je cilj osvješćivanje stavova i ponašanja svake osobe ili grupe. Na kraju se ističe ne manje važna uloga učitelja/nastavnika koja se ogleda u osposobljavanju učenika/studenta za komunikaciju i prihvaćanje ljudi različitog kulturnog podrijetla, kako u školi, tako i u društvu.

interkulturalizam; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; etnocentrizam; etnorelativizam; metakognicija; metakognitivna zrelost; Razvojni model interkulturalne osjetljivosti; identitet

nije evidentirano

engleski

Intercultural sensibility as a part of pedagogic competence

nije evidentirano

interculturalism; intercultural competence; intercultural sensibility; ethnocentrism; ethnorelativism; metacognition; metacognitive maturity; Developmental Model of Intercultural Sensibility; identity ;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

275-291-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N.

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-2-3

Podaci o skupu

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

pozvano predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija