Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inteligencija i efikasnije online učenje (CROSBI ID 532246)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Žufić, Janko ; Kalpić, Damir Inteligencija i efikasnije online učenje // CUC 2007. - Korisnik u fokusu. Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2007. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Žufić, Janko ; Kalpić, Damir

hrvatski

Inteligencija i efikasnije online učenje

Prošireni sažetak Veliki broj odustajanja i slabiji rezultati koji se postižu pri online edukaciji nagnali su autore ovog članka da postavi pitanje: Na koje načine učenici i studenti mogu efikasnije učiti online? Pristupi i metode za rješavanje ovog pitanja su različiti kod različitih autora. Autori ovog članka napravili su pilot projekt čiji je sažetak opisan u ovom članku, a izvorni je članak More Efficient Learning on Web Courseware Systems? prihvaćen za objavljivanje na E-Learn-World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, AACE - Association for the Advancement of Computing in Education, Qubec City, Canada, od 15. do 19.10.2007. U ovom su projektu sudjelovali psiholog, nastavnik informatike i 39 studenata prve godine koji slušaju kolegij Osnove informatike na Odjelu za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Opis projekta Projekt je zamišljen na način da na početku licencirani psiholog što je moguće objektivnije utvrdi koeficijent i strukturu inteligencije svakog studenta. Za određivanje strukture inteligencije korištena je cijenjena i široko prihvaćena Carrollova trirazinska teorija strukture inteligencije (The Three-Stratum Theory). Ta teorija integrira dvije dobro potvrđene i vrlo utjecajne koncepcije inteligencije – Spearmanov model g-faktora i Cattellov model fluidne i kristalizirane inteligencije. Prigodom testiranja svakom je studentu trebalo utvrditi tri faktora inteligencije: verbalni, neverbalni i matematičko-logički. U tu su svrhu korištena dva testa inteligencije hrvatskih autora. Prvi je test Neverbalni prekinuti nizovi, autora Hadžiselimović i Ambrosi-Randić, dok je drugi Verbalni test inteligencije KI-4 autora Hadžiselimović i drugi, koji sadrži četiri podtesta: Prekinuti nizovi, Nepotpune imenice, Brzo računanje i Nepripadajući pojmovi. Svi testovi su valjani za ovu populaciju, objektivni su i standardizirani. Testovi nisu dostupni javnosti tako da ih ispitanici prije testiranja nisu mogli vidjeti. Nakon dobivenih podataka o strukturi inteligencije studenti su smješteni u jednu od tri grupe. U prvoj, zvanoj „ Verbalni“ , bili su oni koji imaju najviši faktor verbalne inteligencije, u drugoj, zvanoj „ Neverbalni“ , s najvećim faktorom neverbalne inteligencije, dok su treću skupinu, zvanu „ Matematičko-logični“ , sačinjavali studenti s najizraženijim faktorom matematičko-logičke inteligencije. Nastavni materijali su napravljeni za pet nastavnih jedinica. Poučavanje se izvodilo preko sustava za udaljeno učenje Moodle. Za svaku se nastavnu jedinicu napravilo četiri nastavna materijala. Jedan za studente koji su bili u grupi Verbalni, drugi za Neverbalne, treći za Matematičko-logične, dok je četvrti nastavni materijal bio namijenjen Mješovitoj grupi. Mješovitu grupu sačinjavalo je po nekoliko predstavnika (prosječnih vrijednosti inteligencije) svake od navedenih grupa. Nastavni su materijali rađeni po preporukama pronađenim u literaturi, a koje se odnose na osnovne osobine, centre interesa, stilove učenja, potrebe i preferirane načine učenja studenata. U Moodlu postoji više načina prezentiranja nastavnog gradiva. Odabrano je prezentiranje po temama – nastavnim jedinicama. Studenti su imali online pristup nastavnim materijalima 24 sata dnevno, 14 dana. Zadnjeg dana studenti su dobili okvirna pitanja koja su im mogla pomoći oko pripreme za testiranje znanja. Jedan dan nakon završetka poučavanja studenti su pisali test. Rezultati Rezultati psihologijskih testiranja prikazani su tablicom I., a uspjeha tablicom II.. Radi usporedbe u tablici II, dodana je kontrolna grupa koju su činili studenti koju su isti kolegij, po istom programu i kod istog nastavnika odslušali godinu dana ranije. Analiza rezultata Rezultati psihologijskih testiranja govore da većina studenata ima bolje rezultate verbalnog faktora inteligencije. Takvi su rezultati očekivani obzirom da se ne radi o populaciji osoba u kojoj je inteligencija raspoređena po normalnoj distribuciji, već se radi o selektiranoj grupi osoba, odnosno radi se o studentima koji su dobro načitani, a i priroda studija, odnosno budućeg zanimanja je takva da privlači populaciju studenata sa razvijenijim verbalnim faktorom inteligencije. Rezultati testiranja znanja pokazuju vrlo visoku, 90% prolaznost studenata koji su učili sa online materijalima, višu čak i od Kontrolne grupe. Sve tri grupe, Verbalna, Neverbalna i Matematičko-logička imale su daleko veći postotak studenata koji su ostvarili vrlo dobar i odličan uspjeh, te daleko manji postotak studenata koji nisu zadovoljili na testiranju znanja od Mješovite grupe. Rezultati uspjeha učenja preko online nastavnih sadržaja bolji su i od klasičnog načina obrazovanja. Zaključak U ovom istraživanju ispitana je povezanost rezultata uspjeha online učenja pomoću različitih nastavnih materijala i najizraženijih faktora inteligencije kod studenata. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti koji su imali nastavni materijal prilagođen svom najizraženijom faktoru inteligencije postižu mnogo bolje rezultate od miješane, ali i od kontrolne grupe. Prilagođavanjem nastavnog materijala pojedincu postiže se efikasnije poučavanje i bolji rezultati na testiranju, ali nastavnik mora biti spreman utrošiti daleko više vremena za pripremu nastavnog materijala. Autori su svjesni da je istraživanje provedeno na malom uzorku studenata te da rezultate u ovom trenutku treba uzeti vrlo oprezno. Istraživanje će se nastaviti na taj način da se poveća nastavno gradivo, poveća broj studenata ili učenika, da u istraživanju budu ravnomjernije zastupljeni studenti svih faktora inteligencije, da se izradi (ili nadogradi postojeći) web courseware sustav na kojem će cjelokupni proces biti automatiziran.

inteligencija ; efikasno online učenje

nije evidentirano

engleski

Intelligence and More Efficient Online Learning

nije evidentirano

intelligence ; More Efficient Online Learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet

Podaci o skupu

Carnet Users Conference 2007 (CARNetova korisnička konferencija) - Korisnik u fokusu

predavanje

19.11.2007-21.11.2007

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Računarstvo

Poveznice