Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina (CROSBI ID 532261)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija

Matijević, Milan Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja. / Previšić Vlatko, Šoljan Nikša i Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 159-172-x

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina

INTERNET, OSOBNA RAČUNALA I NOVA OBRAZOVNA SREDINA Milan Matijević Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu milan.matijevic@ufzg.hr Sažetak - U doba kada je Komensky pisao Veliku didaktiku imao je od komunikacijskih medija na raspolaganju knjigu i učitelja. Sve što su mogli naučiti učili su učenici ili iz učiteljeva pričanja ili iz knjiga. Naravno, Komensky je upozorio u Velikoj didaktici da se ipak najvažnije znanje stječe promatranjem prirode i čovjekove okoline. Na početku trećeg milenija medijsko okruženje koje može pomagati učenje i poučavanje bitno je obogaćeno. U stanovima, u školama ili u rukama subjekata koji uče, nalaze se moćni mediji: osobna računala, Internet, multimedij, mobilni telefoni, satelitska televizija, kućno kino itd. Učenici se nalaze u školi oko 180 dana godišnje. Nešto više od toga ne odlaze u školu ali su izloženi utjecaju spomenutih medija. Jednostavnim računanjem možemo dokazati da su učenici nakon završetka obveznoga školovanja više vremena bili izloženi utjecaju novih medija nego li organiziranih nastavih aktivnosti. Informalno (prirodno) učenje danas ima mnogo veću ulogu u životima mladih od takva učenja prije nekoliko decenija. Internet i novi mediji su ušli u školske prostore ali se tamo događa „ stara“ didaktika. Učitelji koji rade u školama pripremani su za nastavu koja je orijentirana na njih. Oni su još uvijek glavni subjekti. Sva učionička oprema prilagođena je takvoj nastavi i takvoj didaktičkoj paradigmi. Čak se Internet i osobna računala nastoji staviti (koristiti) isključivo u funkciju takve nastave. Za pedagogiju i pedagoge izuzetno je značajno pitanje transformacije škole koja je građena za nastavu orijentiranu na učitelje prema nastavi orijentiranoj na učenike. Ovo nije tek puka igra riječi već suštinsko pitanje suvremene didaktike i pedagogije. Za potrebe nastave orijentirane na učenike potrebno je temeljito redizajniranje školskih prostora i definiranje novih uloga apersonalnih medija te glavnih subjekata nastave: učenika i učitelja. O tim pitanjima raspravlja autor u ovom tekstu.

Internet; osobna računala; obrazovna sredina

nije evidentirano

engleski

Internet, personal computers and new educational environmental

nije evidentirano

Internet; personal computer; educational environment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-172-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja.

Previšić Vlatko, Šoljan Nikša i Hrvatić, Neven

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-2-3

Podaci o skupu

Prvi kongres pedagoga Hrvatske

pozvano predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija