Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole (CROSBI ID 34883)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matijević, Milan Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole // Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2007. str. 309-350-x

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole

EVALUACIJA U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI Milan Matijević Učiteljski fakultet Sveučilište u Zagrebu Sažetak - U nastavnom kurikulumu evaluacija je važna varijabla i veoma važna aktivnost učenika i učitelja. Evaluacija ima snažan utjecaj na ukupno školsko i razredno-nastavno ozračje. Učenici vole školu u mjeri koliko su zadovoljni oblicima i rezultatima evaluacije, napose rezultatima unutarnje evaluacije. S obzirom na svrhu razlikuju se različite vrste evaluacije. U tekstu je prikazana priroda i filozofija vanjske i unutarnje evaluacije, te formativne i sumativne evaluacije u osnovnoj i srednjoj školi. Evaluacija donosi informacije učenicima i učiteljima o uspješnosti zajedničkog rada u nastavnom procesu. Priroda i vrste evaluacije ovise o filozofiji odgoja odnosno o pedagoškoj koncepciji neke škole. U stručnim krugovima prevladava stajalište da osnovna i obvezna škola treba omogućiti uspjeh svim sudionicima, odnosno da se osnovna pedagoška paradigma može iskazati sintagmom „ pedagogija uspjeha za sve“ . To znači da takva škola treba biti utemeljena na suradnji i nastojanjima učitelja da omoguće svakom učeniku optimalno ostvarivanje osobnih mogućnosti. Srednje općeobrazovne i strukovne škole nisu obvezne i utemeljene su na izvana postavljenim standardima te na selekciji i kompeticiji. Selekcija se odvija prilikom upisa u te škole te tijekom odvijanja nastavnih aktivnosti jer škola treba osigurati da svi učenici zadovolje postavljene kriterije i standarde. Te spoznaje o selektivnosti škole uvjetuju kriterije unutarnje evaluacije i školskog ocjenjivanja. Za postavljanje pedagoški svrsishodnog i kvalitetnog modela evaluacije treba definirati ciljeve. U radu su prikazane različite razine konkretizacije odgojnih i obrazovnih ciljeva te njihovo uvjetovanje izbora nastavnih strategija i modela evaluacije. U radu autor razmatra pitanja selektivnosti, kooperativnosti i kompetivnosti kao polazišta za definiranje svrhe i kriterija evaluacije, zatim prikazuje skale za školsko ocjenjivanje u Hrvatskoj i nekoliko drugih zemalja. Za početne razrede obveznog školovanja (prva tri razreda) autor preporuča za hrvatske škole opisno analitičko ocjenjivanje. Autor smatra da skalu školskih ocjena u Hrvatskoj (pet stupnjeva) treba temeljito preispitati, a napose logiku i smisao izračunavanja prosječne ocjene iz pojedinačnih ocjena za sve nastavne predmete.

kurikulum, evaluacija, škola, primarno obrazovanje, sekundarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Evaluation in the school curriculum

nije evidentirano

curriculum, evaluation, primary education, secondary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

309-350-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura

Previšić, Vlatko

Zagreb: Školska knjiga

2007.

978'953'0'61910-4

Povezanost rada

Pedagogija