Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete (CROSBI ID 135460)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete
DIDAKTIČKE STRATEGIJE U NASTAVI USMJERENOJ NA DIJETE Sažetak Teško je izdvojeno razmatrati bilo koji čimbenik (varijablu) školskog (i/ili) nastavnog kurikuluma, a da se osnovne kurikularne varijable ne dovode u međusobnu povezanost. Naime, svi čimbenici nastavnog kurikuluma međusobno su povezani, isprepleteni i uvjetovani. Ciljevi odgoja i obrazovanja uvjetuju izbor didaktičkih strategija te mjesta i didaktičkh scenarija uz koje će biti ostvareni ili ostvarivani. Na kraju nastavnog procesa vrednuje se (procjenjuje) ostvarenost ciljeva nastave. Izbor nastavnih sadržaja ovisi o prirodi ciljeva odgoja i obrazovanja. Model vrednovanja ovisi o načinu iskazivanja ciljeva (operativni ciljevi, opisane kompetencije itd.). U nastavi koja bi mogla biti označena (opisana) sintagmom nastava usmjerena na učenika, učenik bi trebao biti aktivniji od učitelja. To se ne može postići u nastavi u kojoj se učitelj ili učiteljica pojavljuju kao predavači, kao demonstratori ili prikazivači. U takvoj (predavačko-prikazivačkoj) nastavi učenici mogu samo sjediti, slušati i gledati. To ne može zadovoljiti njihove biološke, socijalne ili samoaktualizirajuće potrebe, njihovu znatiželju i želju za djelovanjem. Učenici žele učiti, a učiti znači biti aktivan. Učiti znači stjecati iskustva. Nastava usmjerena na učenika ne može se ostvariti u učionici u kojoj je sav namještaj i oprema usklađen (prilagođen) s radom učitelja ili učiteljice. Tu je oprema za pokazivanje učenicima koji sjede i gledaju. Učitelji imaju suvremene projekcijske aparate. Za učenike je u takvim učionicama samo stolica za sjedenje i stol za pisanje. U takvim je uvjetima teško očekivati neke konstruktivne i kvalitetne aktivnosti učenika. U nastavi usmjerenon na učenika ne treba učitelj – predavač nego učitelj – mentor, učitelj – suradnik, učitelj – organizator.
didaktičke strategije; kurikulum; nastava orijentirana na dijete
nije evidentirano
engleski
Didactical strategies ih child oriented teaching
nije evidentirano
diddactical strategies; curriculum; child oriented teaching
nije evidentirano