Mentorska nastava u osnovnoj školi (CROSBI ID 135528)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Mentorska nastava u osnovnoj školi
U današpnjoj osnovnoj školi u Hrvatskoj dominira frontalna nastava u razredno-predmetno-satnom sustavu. Ta je nastava više orijentirana na učitelja negoli na učenika. Tu je važno što radi učitelj i kako se realizira program, a učenici uglavnom sjede, slušaju i gledaju. Autor je proučavao deset godina kakav je u takvoj nastavi položaj učenika s posebnim edukativnim potrebama - i djece s teškoćama u razvoju kao i djece u koje je uočena natprosječnost u svim područjima ili talentiranost za neku aktivnost. Proučeno je 95 slučajeva djece s teškoćama u razvpoju i 25 natprosječnih i talentiranih učenika. U priloženim su tablicama osnovni podaci samo za 20 slučajeva djece s teškoćama u razvoju i 10 slučajeva iznadprosječne i talentirane djece. Sustavnim promatranjem u nasstavnim situacijama, proučavanjem školske dokumentacije i učeničkih radova te intervjuiranjem djece, roditelja i učitelja, analizirani su načini pružanja instruktivne pomoći takvim učenicima, odnosno nastavne metode i strategije. Svakako je najprimjerenije osiguranje mentorske pomoći takvim učenicima. Autor prikazuje narav takve nastave i upozorava na teškoće koje prate pokušaje učitelja da mentorski vode i usmjeravaju učenike s posebnim edukativnim potrebama u uvjetima zajedničke nastave.
mentorska nastava ; osnvona škola ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Mentorship teaching in Elementary school
nije evidentirano
mentorship teaching ; elementary school ; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
5 (1(21))
1996.
129-145
objavljeno
1330-0288
1848-6096