Rizična ponašanja učenika srednjih škola i doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja (CROSBI ID 135592)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bouillet, Dejana ; Bijedić, Meliha
hrvatski
Rizična ponašanja učenika srednjih škola i doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja
U ovom se radu provjerava teza da je doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja statistički značajno ovisan o razini rizičnosti ponašanja učenika. Pretpostavili smo da učenici koji manifestiraju ponašanja višeg rizika, razredno-nastavno ozračje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 učenika srednjih škola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizičnosti njihova ponašanja. Na tim je skupinama ispitanika izvršena anliza varijanci u odnosu na Ljestvicu razredno-nastavnog ozračja. Rezultati su pokazali da se učenici različitih razina rizičnosti ponašanja različito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozračja (jasnoća pravila ponašanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju kršenja školskih pravila, kvaliteta odnosa među učenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zaključno, autorice upućuju na potrebu intenziviranja stručnog rada s učenicima rizičnog ponašanja u srednjim školama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih učenika u školsko okruženje, što bi urodilo višestrukim pozitivnim učincima (prevencija poremećaja u ponašanju, smanjivanje diciplinskih problema u školama i dr.).
rizična ponašanja; razredno-nastavno ozračje; srednje škole
nije evidentirano
engleski
Risk Behaviour of Secondary School Students and the Experience of the Quality of the Classroom climate
nije evidentirano
risk behaviours; classroom climate; secondary schools
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija