Efikasnost individualiziranog obrazovanja u konzultativno-instruktivnoj nastavi (CROSBI ID 135618)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Efikasnost individualiziranog obrazovanja u konzultativno-instruktivnoj nastavi
Predmet ovog eksperimentalnog istraživanja bio je problem individualiziranog stjecanja znanja u konzultativno-instrktivoj nastavi matematike. Njime je trebalo provjeriti dvije hipoteze i realizirati nekoliko posebnih istraživačkih zadataka. Kao zavisne varijable u eksperimentu promatrani su opći efekti učenja i trajnost znanja, a kao nezavisna varijabla sam postupak individualiziranog stjecanja znanja. Na temelju teorijsko-komparativnog proučavanja , te sistematske analize naše nastavne prakse anticiiran je model koji se bez mnogo materijalnih ulaganja može primjenjivati u nastavnoj praksi. U čitavu se modelu uočavaju dva relativno ovojena segmenta: individualizirano nadoknađivanje predznanja nastavnim listovima za nadoknađivanje, te individualizirano stjecanje znanja individualnim radom na posebno pripremljenom materijalu uz individualnu i individualiziranu instruktivnu pomoć nastavnika. Eksperimentalno istraživanje je provedeno na uzorku od 63 polanika večernje nastave za odrasle. Razlika u aritmetičkim sredinama kontrolne i eksperimentalne skupine testirana je Wilcoxonovim testom ekvivalentnih parova. Rezultati su prikazani tabelarno i grafički, a na kraju je osežan sažetak na engleskom i ruskom jeziku.
individualizirano obrazovanje; obrazovanje odraslih; nastava na daljinu
nije evidentirano
engleski
The Efficiency of Individualized Education in Consultative and Instructive Teaching
nije evidentirano
individualized education; adult education; distance teaching
nije evidentirano