Pedagogija: između ideje čovjeka i potreba društva nabačaj problema i temeljna izlazišta (CROSBI ID 532463)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Zvonimir Komar
hrvatski
Pedagogija: između ideje čovjeka i potreba društva nabačaj problema i temeljna izlazišta
Pedagogija kao osebujna znanost, ako se bavi odgojem, fundamentalno može postojati kao primat jednoga od svoja dva moguća načina. Prvi je način pojmovnog mišljenja općevaljanih bića te kulturnih vrijednosti, koje su bit slobodnoga samoodređujućeg pojedinca i društva kao istinske zajednice-a upravo to su odgojem , te utoliko i pedagogijom intendirna bića, tj. subjekti odgoja. Idejnim propitivanjem ove mogućnosti odnosa spram tih bića, rad će pokušati razmotriti i njezinu razliku , tj. drugi fundamentalni način postojanja pedagogije kao primata odnosa spram ozbiljene biti današnjih naprednih društava, viđene kao mnoštva izvanvrijednosnih, desupstancijaliziranih tvorevina, čija indirektna "supstancija" se u konsekvenci krajnjeg subjektivizma svodi na proizvođačko-potrošački krug koji napreduje kao samosvrha.u razlici ovih dvaju ustroja biti pojedinca te biti društva, pokušat će se naznačiti dvije fundamentalne mogućnosti znanstvene pedagogije između ideje čovjeka i potreba društva.
pedagogija; odgoj; ideja; pojedinac; društvo; humanizam; kapitalizam
nije evidentirano
engleski
Pedagogy: between
nije evidentirano
pedagogy; education; individual; society; humanism; capitalism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
296-303-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-1-6
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Zagreb, Hrvatska