crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 317914

Časopis

Autori: Prskalo, Ivan
Naslov: Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi
( Kinesiological activities and the free time of young school-age children )
Izvornik: Odgojne znanosti / Eudcational Sciences (1332-0000) 9 (2007), 2(14); 319-331
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: kineziološka aktivnost; slobodno vrijeme; učenici; primarno obrazovanje
( kinesiological activity; free time; children; primary education )
Sažetak:
Istraživanje na uzorku od ukupno 287 učenica i učenika od 1. do 4. razreda osnovnih škola (dobi 7 -10 godina) pokazalo je zabrinjavajuće nisku frekvenciju odgovora koji predmet tjelesna i zdravstvena kultura po značaju stavljaju na prvo mjesto po značaju za budući život (13%) dok je preferencija tog predmeta nešto viša (37%). Provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti je značajno viša (27%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti (17%). Kako današnju civilizaciju označava prekomjerna težina, živčana napetost što je sve više prisutno i u mladih situacija je tim ozbiljnija. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti kojima nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije predmeta i procjene njegova značaja a dobne razlike unekoliko utječu na izbor provedbe slobodnog vremena i sudjelovanje u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. Pri tome u školi u izvannnastavnim aktivnostima je značajno manji broj djece nego u izvanškolskim. To samo po sebi ne bi bio problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti. Tjelesno vježbanje stvara ravnotežu u mnogim fiziološkim regulacijskim i funkcionalnim mehanizmima. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi
Upisao u CROSBI: Ivan Prskalo (ivan.prskalo@ufzg.hr), 14. Sij. 2008. u 20:18 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4