Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 135646)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Prskalo, Ivan Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi // Odgojne znanosti, 9 (2007), 2(14); 319-331-x

Podaci o odgovornosti

Prskalo, Ivan

hrvatski

Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi

Istraživanje na uzorku od ukupno 287 učenica i učenika od 1. do 4. razreda osnovnih škola (dobi 7 -10 godina) pokazalo je zabrinjavajuće nisku frekvenciju odgovora koji predmet tjelesna i zdravstvena kultura po značaju stavljaju na prvo mjesto po značaju za budući život (13%) dok je preferencija tog predmeta nešto viša (37%). Provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti je značajno viša (27%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti (17%). Kako današnju civilizaciju označava prekomjerna težina, živčana napetost što je sve više prisutno i u mladih situacija je tim ozbiljnija. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti kojima nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije predmeta i procjene njegova značaja a dobne razlike unekoliko utječu na izbor provedbe slobodnog vremena i sudjelovanje u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. Pri tome u školi u izvannnastavnim aktivnostima je značajno manji broj djece nego u izvanškolskim. To samo po sebi ne bi bio problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti. Tjelesno vježbanje stvara ravnotežu u mnogim fiziološkim regulacijskim i funkcionalnim mehanizmima. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada.

kineziološka aktivnost; slobodno vrijeme; učenici; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Kinesiological activities and the free time of young school-age children

nije evidentirano

kinesiological activity; free time; children; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (2(14))

2007.

319-331-x

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija