Habitus, tržište i proizvodnja tržišnoga sudionika: slučaj kutjevačkih proizvođača vina (CROSBI ID 135685)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čengić, Drago
hrvatski
Habitus, tržište i proizvodnja tržišnoga sudionika: slučaj kutjevačkih proizvođača vina
Suprotno prevladavajućim raspravama u ekonomskoj sociologiji i dijelu ekonomske teorije, u ovome radu htjeli smo pokazati (uz pomoć dinamičkoga koncepta tržišta i Bourdieuova poimanja habitusa i 'ekonomskoga polja') da je izgradnja tržišnih sudionika u post-socijalističkome kapitalizmu jedan složen proces, koji zatjeva duže vremensko razdoblje. Na primjeru kutjevačko-požeških vinara kao poduzetnika prve generacije u Požeštini pokazuje se da „ proizvodnja i ‘ samoproizvodnja’ poduzetnika“ poduzetnika podrazumijeva kompleksno i ekonomsko i društveno ponašanje svih uključenih sudionika: od lokalne države, samih vinara do središnje države i drugih relevatnih sudionika. U radu se posebno razvijene sljedeće teme: tržište, tržišni sudionik i logika njegova ponašanja ; 'predtržišni habitus', transformacija u poduzetnike-početnike i tržišno ponašanje ; ekonomski interesi i politika djelovanja u lokalnoj zajednici ; kultura, habitus i pitanje suradnje ; ekonomsko polje, međunarodne integracije i vrijeme kao razvojni resurs. Po nama, tržišna budućnost kutjevačko-požeških vinara ovisi ipak ponajviše od njihova ekonomskoga rasta, kakvoće njihova vina i međusobne suradnje kroz nove/više oblike međusobnoga umrežavanja i (samo)organiziranja.
habitus; postsocijalizam; tržište; poduzetnici; vinari; Kutjevo
nije evidentirano
engleski
Habitus, Market and Making of the Market Actor: The Case of Kutjevo Wine-Makers
nije evidentirano
habitus; post-socialism; market; entrepreneurs; Kutjevo wine-makers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (4-5)
2007.
725-749-x
objavljeno
1330-0288