Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzeća, rast i izvoz (CROSBI ID 4874)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Poduzeća, rast i izvoz / Čengić, Drago (ur.) Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006

Podaci o odgovornosti

Čengić, Drago

hrvatski

Poduzeća, rast i izvoz

Ova je studija imala istodobno nekoliko poticaja: što dugoročnih/dubinskih, što neposrednih/pragmatičnih. S jedne strane, njome smo htjeli pokazati da je 'izvozno pitanje' hrvatskoga gospodarstva jedna prije svega duboko 'društveno određena' tema, problem koji zadire ne samo u sadašnju 'konstrukciju' hrvatskoga gospodarstva već i u promišljanje novostvorene strukture hrvatskih poduzetnika i menadžera, u promišljanje odnosa ekonomije i drugih područja društva i, na kraju, u promišljanje različitih oblika intervencionizma kojima se jačaju 'domaći potencijali' za natjecanje s novim poslovnim sudionicima/akterima iz regionalnoga ili globalizacijskoga okruženja. S druge strane, teorijskim, sekundarnim i neposredno empirijskim podatcima koji stoje u podlozi studije (temeljem uzorka hrvatskih izvozno orijentiranih poduzeća, n=265), htjeli smo odgovoriti i na 'neposredna pitanja dana' – to jest: a) identificirati sadašnje stanje u pogledu sudjelovanja malih i srednjih poduzeća u hrvatskom izvozu i b) identificirati moguće strategije jačanja izvozne orijentacije među hrvatskim malim i srednjim poduzećima. Uza sve to, računali smo, govorimo li o malima, govorit ćemo i o velikima. Pa, dakle, naši nalazi o malim i srednjim poduzećima imaju svoje i kratkoročne i dugoročne implikacije za ulogu velikih poduzeća i države u hrvatskom 'izvoznom pitanju'. Sukladno već naznačenoj ‘ socio-ekonomskoj perspektivi’ , izvozni problem hrvatskoga gospodarstva shvatili smo kao višedimenzionalni problem, koji je sam po sebi nesvodljiv samo na njegova uskoekonomska obilježja ili samo na njegove institucionalne sudionike. Tu smo perspektivu pokušali dodatno utemeljiti ne samo na (pret)postavkama nove ekonomske sociologije i teorije modernizacije već i kroz analizu temeljnih postavki za ‘ izvozno pitanje’ relevantne ekonomske literature. Tako smo ovdje, primjerice, posebno analizirali mjesto izvoza kod kritičara tekuće razvojne i ekonomske politike, kod istraživača inozemnih ulaganja i istraživača internacionalizacije poslovanja poduzeća. Tragom ovih, u prvome radu izloženih 'temeljnih istraživačkih i analitičko-spisateljskih ideja', u studiji smo izložili i radove koji: a) propituju i odnos između racionalnosti i ekonomskoga ponašanja, b) identificiraju strukturalni položaj malih i srednjih poduzeća u hrvatskome gospodarstvu, c) upućuju na njihov odnos prema izvoznoj strategiji s obzirom na lokalna iskustva, procese globalizacije i moguće strategije izvoza, c) analiziraju odrednice rasta izvozno orijentiranih malih i srednjih poduzeća, d) opisuju uočene tipove izvoza i veze između države i strategija poslovanja poduzeća i e) upućuju na izvozne strategije relevantnih europskih zemalja, kao na moguće 'modele ponašanja' podobne za izgradnju hrvatske institucionalne infrastrukture.

Poduzeća; rast; izvoz; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Enterprises, Growth and Export

nije evidentirano

Enterprises; growth; export; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2006.

978-953-6666-46-1

250

Posebna izdanja; knj. 2

objavljeno

Povezanost rada

Sociologija