Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzeća i izvozna strategija: zaključne napomene (CROSBI ID 34971)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čengić, Drago Poduzeća i izvozna strategija: zaključne napomene // Poduzeća, rast i izvoz / Čengić, Drago (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 211 - 224-x

Podaci o odgovornosti

Čengić, Drago

hrvatski

Poduzeća i izvozna strategija: zaključne napomene

U ovome radu autor je podsjetio na temeljnu svrhu i ciljeve istraživanja hrvatskog malog gospodarstva i mjesta izvoza u strategijama poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Predočenim analizama, kao i studijom u cjelini, htjelo se pokazati da je 'izvozno pitanje' hrvatskoga gospodarstva jedna prije svega duboko 'društveno određena' tema, problem koji zadire ne samo u sadašnju 'konstrukciju' hrvatskoga gospodarstva već i u promišljanje novostvorene strukture hrvatskih poduzetnika i menadžera, u promišljanje odnosa ekonomije i drugih područja društva i, na kraju, u promišljanje različitih oblika intervencionizma kojima se jačaju 'domaći potencijali' za natjecanje s novim poslovnim sudionicima/akterima iz regionalnog ili globalizacijskog okruženja. S druge strane, s teorijskim, sekundarnim i neposredno empirijskim podatcima koji stoje u podlozi studije (temeljem uzorka hrvatskih izvozno orijentiranih poduzeća, n=265), istraživački je tim želio identificirati sadašnje stanje u pogledu sudjelovanja malih i srednjih poduzeća u hrvatskom izvozu i moguće strategije jačanja izvozne orijentacije među hrvatskim malim i srednjim poduzećima. Jasno, dobiveni nalazi relevantni su za sve tipove poduzeća, aktivne na hrvatskome tržištu sredinom ovoga desetljeća. Autor smatra da je ova studija, slijedeći ‘ socio-ekonomski pristup’ temi, utemeljeno dokumentirala stanje i probleme hrvatskog izvoznog gospodarstva, pa i gospodarstva općenito. Nakon predočenih uvida moguće je iskazivati barem dva tipa ponašanja. Prvo, moguće je i dalje ‘ puštati da stvari teku svojim tijekom’ ili pak da se u njih intervenira na smisleniji način nego do sada. Drugo, odluče li se ključni politički i gospodarski sudionici za bilo koji smisleniji intervencionistički iskorak, on bi trebao biti što više utemeljen na stručnim nalazima i na dugoročno održivim gospodarskim i političkim razlozima, a što manje na kratkoročnim političkim odlukama kojima se tek spašava još jedan politički mandat. Postavlja se pitanje: tko će prvi stvarati ‘ savez odlučnih’ za plivanje ‘ protiv struje’ ?

Poduzeća, izvozna strategija, zaključne napomene, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Enterprises and business strategies: concluding remarks

nije evidentirano

Enterprises, business strategies, concluding remarks, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

211 - 224-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Poduzeća, rast i izvoz

Čengić, Drago

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2006.

978-953-6666-46-1

Povezanost rada

Sociologija