Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezične kompetencije učenika prvoga razreda: uporaba imenica, glagola, pridjeva i zamjenica (CROSBI ID 532672)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bežen, Ante ; Budinski, Vesna ; Kolar, Martina ; Urek, Sanja Jezične kompetencije učenika prvoga razreda: uporaba imenica, glagola, pridjeva i zamjenica // Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 21-29

Podaci o odgovornosti

Bežen, Ante ; Budinski, Vesna ; Kolar, Martina ; Urek, Sanja

hrvatski

Jezične kompetencije učenika prvoga razreda: uporaba imenica, glagola, pridjeva i zamjenica

Istraživanjem je utvrđen udio najzastupljenijih vrsta riječi - imenica, glagola, pridjeva i zamjenica u korpusu jezika učenika prvoga razreda osnovne škole. Podatci iz dječjega jezičnoga korpusa mogu se promatrati s obzirom na vrstu jezičnoga izražavanja (usmenoga i pisanoga). Predmet istraživanja temelji se na pisanim radovima. Navedene gramatičke pojavnice nisu zadane nastavnim programom i potrebno ih je sagledavati u okviru imanentnoga znanja jezika. Empirijsku osnovu provedenoga lingvističkoga istraživanja čine tri pisana rada po učeniku koja pružaju tri osnovne vrste podataka: evidenciju pojavnice (imenice, glagoli, pridjevi i zamjenice), frekvenciju pojavnice i udio istraživanih pojavnica u ukupnom dječjem leksiku. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. U istraživanju su sudjelovali učenici pet prvih razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Ukupan broj ispitanika je 129. Svaki je ispitanik pisao tri rada na zadanu temu. Analiza sadržaja provedena je na uzorku od 387 učeničkih sastavaka (129 sastavaka po jednoj temi ; tri sastavka na tri različite teme po učeniku). Istraživane jezične pojavnice evidentirane su bez obzira na njihovo ponavljanje i pravopisnu točnost. Analizom podataka dobivenih ovim istraživanjem pridonijelo se slici jezičnoga razvoja u skladu s kronološkom dobi učenika. U određivanju govorne i pisane norme i oblikovanju radnih materijala za pouku u jeziku potrebno je uzeti u obzir rezultate istraživanja i odabrati primjerene postupke za snaženje dječjega jezičnoga izražavanja.

korpus dječjega jezika; pisani radovi; gramatičke pojavnice; imenice; glagoli; pridjevi; zamjenice

nije evidentirano

engleski

First grade pupils’ language competencies: usage of nouns, verbs, adjectives and pronouns

nije evidentirano

child’ s language thesaurus; written works; grammatical forms; nouns; verbs; adjectives; pronouns

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-29.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1)

Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-99326-6-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija