Učenje činjenjem i sudjelovanjem u zajednici profesionalnih odgajatelja (CROSBI ID 532705)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Miljak, Arjana
hrvatski
Učenje činjenjem i sudjelovanjem u zajednici profesionalnih odgajatelja
U radu se raspravlja o učenju kao socijalnom procesu koji se uspješno može odvijati u zajednici profesionalnih praktičara, odgajatelja. Taj proces Bruner naziva proces stjecanja znanja kroz djelovanje, koji ima važnu ulogu u procesu učenja, a inače je dosta zapostavljen, kako u ustanovama odgoja i obrazovanja tako i u svakidašnjem životu. S ovim radom autorica nastoji istaknuti kako malena djeca upravo na takav način uče. Sve što uče, uče na prirodan način, s lakoćom, zadovoljstvom i brzinom koju više nikad u životu ne će dostići. Ona živeći uče i uče živeći. Njima je učenja prirodna potreba ; kao što im je potrebna hrana, voda, zrak, tako im je potrebno i učenje. Zašto im mi odrasli tu potrebu ne zadovoljavamo onoliko koliko bismo trebali, zašto se ta potreba i zadovoljstvo vezano uz zadovoljenje te potrebe gubi tijekom odrastanja? Autorica nastoji obrazložiti taj problem jednim dijelom i nedostatkom znanja, kako objektivnim tako i subjektivnim. Objektivnim u smislu nedostatka suvremenih istraživanja dječjih sposobnosti i drugo, mogućnosti njihova razvoja i odgoja, posebice onda kad se odgoj i razvoj odvijaju u poticajnim uvjetima u zajednici ljudi koji se intenzivno bave djecom, koji se brinu ne samo o njihovu fizičkom razvoju nego i njihovu socijalnom, emocionalnom, intelektualnom, duhovnom - cjelokupnom odgoju i razvoju. A ako želimo primjereno djelovati, onda trebamo shvatiti i razumjeti međuigru između biologije i kulture, shvatiti i razumjeti koliki su potencijali ako se dijete razvija i odgaja u poticajnom ljudskoj zajednici.
dijete; učenje; prirodni razvoj; odgajatelj; stjecanje znanja; socijalna zajednica
nije evidentirano
engleski
Learning by doing and participating in group of professional educators
nije evidentirano
child; learning; natural development; educator; gaining knowledge; social community
nije evidentirano
Podaci o prilogu
201-214-x.
2007.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-99167-2-3
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikola Nikša ; Hrvatić, Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
poster
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska