Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja (CROSBI ID 532712)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sekulić-Majurec, Ankica
hrvatski
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan ''ratom paradigmi''. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, ''znanstvena'' i ''humanistička'', najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u peedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.
pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The end of paradigms' war in educational researches
nije evidentirano
pedagogy; methodology; statistics; paradigms; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
348-364-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-2-3
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska