Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja (CROSBI ID 532712)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Sekulić-Majurec, Ankica Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 348-364-x

Podaci o odgovornosti

Sekulić-Majurec, Ankica

hrvatski

Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja

Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan ''ratom paradigmi''. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, ''znanstvena'' i ''humanistička'', najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u peedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.

pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The end of paradigms' war in educational researches

nije evidentirano

pedagogy; methodology; statistics; paradigms; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

348-364-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-2-3

Podaci o skupu

Prvi kongres pedagoga Hrvatske

predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija