Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Morfološka raščlamba motornih pila (CROSBI ID 348180)

Ocjenski rad | diplomski rad

Musić, Ivan Morfološka raščlamba motornih pila / Poršinsky, Tomislav (mentor); Zagreb, . 2007

Podaci o odgovornosti

Musić, Ivan

Poršinsky, Tomislav

hrvatski

Morfološka raščlamba motornih pila

Osnovna značajka ručno-strojne sječe i izradbe drva je primjena motornih pila lančanica. Rad prikazuje morfološku raščlambu motornih pila lančanica, koja je provedena je na temelju geometrijskih, masenih i drugih veličina, pomoću kojih se izražavaju ovisnosti i donosi sud o valjanosti primjene, odnosno odabira stroja. Analizama su obuhvaćene sljedeće skupine morfoloških značajki motornih pila, i to: tehničke značajke (masa motorne pile, snaga motora, zapremina cilindra, zapremina spremnika za gorivo i ulje), tehnološke značajke (najmanja i najveća duljina vodilice), ergonomske značajke (buka i vibracije), ekonomske značajke (nabavna cijena). Dodatno su motorne pile razvrstane prema namjeni u sljedeće kvalitativne kategorije: hobi pile, višenamjenske poluprofesionalne pile i profesionalne pile za rad u šumarstvu. Istraživanjem je pojedinih ovisnosti utvrđeno da je masa najčvršći parametar koji određuje motorne pile. Stoga su ovisnosti tehničkih, tehnoloških, ergonomskih i ekonomskih morfoloških značajki iskazane u odnosu na masu motornih pila. Osim kod skupine ergonomskih značajki, utvrđene su zadovoljavajuće čvrstoće veza između ovisnosti svih ostalih skupina morfoloških značajki o masi motorne pile. Kod promatranih ovisnosti pojedinih morfoloških značajki nije utvrđeno znakovito izdvajanje pojedine namjenske skupine unutar obitelji motornih pila lančanica. Utvrđene su i granične vrijednosti kod kojih prestaje rast snage motora (5, 5 kW), zapremine cilindra motora (105 cm3), zapremine spremnika goriva (1, 1 L) unatoč daljnjem porastu mase motorne pile. Prosječan rast duljine vodilice iznosi 9, 5 cm/kg mase motorne pile. Isto tako, utvrđeno je da kod većine motornih pila buka i vibracije nadilaze dopuštene referentne vrijednosti.

sječa i izradba; motorne pile; morfološka raščlamba

nije evidentirano

engleski

Morphological analysis of chain saws

nije evidentirano

felling and processing; chain saws; morphological analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

18.06.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Šumarstvo