ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije (CROSBI ID 532845)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kozina, Melita
hrvatski
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije
U informacijskom društvu poslovni sustavi ulažu velike iznose u informacijsku-komunikacijsku tehnologiju (ICT) budući da različiti aspekti ove dominantne tehnologije stvaraju veliki utjecaj na poslovanje i općenito konkurentnu poziciju na tržištu. Utjecaj tehnologije inicira potrebu restruktuiranja tradicionalnih hijerarhijskih organizacija u fleksibilne organizacije temeljene na procesnom pristupu. Razvijaju se nove organizacije informacijskog doba. Primjena informatike nije više dovoljna samo na operativnoj razini, već se od ICT ulaganja očekuje i poboljšanje poslovnih procesa, povezivanje lanaca vrijednosti kao i proširenje poslovne strategije. U tu svrhu potrebno je razvijati adekvatne metode upravljanja IT-om koje će podići razinu zrelosti IT organizacije iznad tehnološke razine. Na taj način moguće je i ostvarivati veću poslovnu vrijednost IT ulaganja. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) osigurava konzistentan koncept najbolje prakse za uspostavu procesa koji upravljaju IT servisima. Ugradnjom ovog referentnog modela, IT organizacija ostvaruje ciljeve poput poboljšanja performansi poslovnih procesa podržanih IT-om, smanjenje korisničkih problema u primjeni informacijskog sustava (IS) i isporuci IT servisa, smanjenje IT incidenata i osiguranje kontinuiteta IT servisa, veće zadovoljstvo kupaca(korisnika), upravljanje promjenama i dr. U radu je opisan ITIL koncept kao i proceduralni model njegove implementacije na kojem se temelje osnovne ideje IT menadžmenta.
ITIL koncept; upravljanje IT servisima; poslovna vrijednost IT-a
nije evidentirano
engleski
ITIL concept for implementation of IT service organization
nije evidentirano
ITIL concept; IT service management; business value of IT
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-83-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava
Mislav Polonijo
Rijeka: Case Publishing
Podaci o skupu
CASE 19 - Devetnaesto savjetovanje o metodama i alatima za razvoj poslovnih i informacijskih sustava
predavanje
18.06.2007-20.06.2007
Opatija, Hrvatska