Motivacijska orijentacija i suočavanje s neuspjehom u školi (CROSBI ID 348393)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dražović, Renata
Sorić, Izabela
hrvatski
Motivacijska orijentacija i suočavanje s neuspjehom u školi
Cilj istraživanja bio je provjeriti u kojoj mjeri je djetetov doživljaj neuspjeha u školi i način suočavanja s jednim tako specifičnim stresorom povezan s osobinama ličnosti (optimizmom, pesimizmom i samopoštovanjem), s motivacijskim (ciljnim) orijentacijama i vrednovanjem školskog postignuća. U ispitivanju je sudjelovalo 220 ispitanika (učenika drugih i trećih razreda gimnazije), prosječne dobi od 16 godina. Rezultati su pokazali da su dječaci po svojoj ciljnoj orijentaciji više orijentirani na izbjegavanje truda te da imaju više samopoštovanje nego djevojke. Djevojke su više orijentirane na učenje, više vrednuju obrazovanje, intrinzično su motiviranije, a za suočavanje s neuspjehom u školi više koriste strategije riješavanja problema i traženja podrške. Učenici koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh imaju više samopoštovanje nego učenici koji svoje postignuće doživljavaju kao neuspjeh. K tome, "neuspješni" imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu i pesimizam, te se s tim neuspjehom u većoj mjeri suočavaju emocionalnim reakcijama.
motivacijska orijentacija; suočavanje; školski neuspjeh; optimizam
nije evidentirano
engleski
Motivational orientation and coping with academic failure
nije evidentirano
motivational orientations; coping; academic failure; optimism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
72
20.07.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar