Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje? (CROSBI ID 533216)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mildner, Vesna ; Deželjin, Vesna
hrvatski
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?
Mnogo čimbenika utječe na funkcionalnu mozgovnu organizaciju bilingvalnih osoba. Među ostalima, to su spol, dob pri početku učenja stranih jezika, razina znanja, pismo, jezične specifičnosti, stupanj sličnosti s materinskim jezikom, dominantna ruka i drugi. Stupanj znanja jezika i dob pri početku učenja najčešće se proučavaju zajedno, jer je obično stupanj znanja znatno ovisan o dobi pri početku učenja. Promatrani odvojeno, dobi pri početku učenja pridavana je veća važnost u utjecaju na neurolingvističke aspekte bilingvizma, odnosno višejezičnosti, nego stupnju znanje. U posljednji dvadesetak godina, međutim, objavljeni su rezultati nekoliko istraživanja koji su pokazali da je stupanj znanja neopravdano stavljan u drugi plan. U radu se usporedno analiziraju studije koje su se, uz pomoć različitih metoda istraživanja, posebno bavile tim dvama vidovima učenja stranih jezika.
bilingvizam; mozgovna organizacija
nije evidentirano
engleski
Influence of competence and age of acquisition on the functional cerrebral organization of bilinguals
nije evidentirano
bilingualism; cerebral organization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-89.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo
978-953-175-303-6
Podaci o skupu
Istraživanja govora. Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
06.12.2007-08.12.2007
Zagreb, Hrvatska